رییس فرهنگستان زبان و ادب پارسی:

در طول چهل ساله انقلاب تحول عظیمی در فرهنگ ایران به وجود آمد

رییس فرهنگستان زبان و ادب پارسی در این همایش گفت: در طول این چهل ساله انقلاب تحول عظیمی در فرهنگ به وجود آمده است و نمونه آن چاپ بیش از ۹۹ هزار عنوان کتاب است که در قبل از انقلاب تنها ۶۰۰ عنوان بود.

در طول چهل ساله انقلاب تحول عظیمی در فرهنگ ایران به وجود آمدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حداد عادل در دوازدهمین همایش سالانه دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور در مشهد افزود:دانشجویان ایرانی باید با تجربه چهل ساله انقلاب آشنا شوند، چون آینده این کشور متعلق به آنان است و بدون نگاه به گذشته نمی‌توان به آینده چشم داشت.

نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان درراروپا هم در ادامه این همایش گفت: آمار‌ها نشان از حضور ۸۰ تا ۱۶۰ هزار دانشجو در خارج از ایران دارد و اینکه تنها ۸۰ دانشجو امروز حضور دارند نیازمند تلاش‌های بیشتری است.

جواد اژه‌ای افزود: در سال گذشته ۸۰۰ دانشجوی جدید به روسیه و همان تعداد هم به اوکراین رفته اند، اما اگر در کشور کارآفرینی ایجاد کنیم بسیاری از ایرانیان علاقه مندند که در کشور و وطن خود حضور داشته باشند و این کار تنها با حرف و شعار ممکن نیست.
 
این همایش با حضور بیش از هشتاد دانشجو و استاد ایرانی از اروپا و آمریکا به همت نهاد مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی خارج از کشور به مدت سه روز برگزار شد.
 
انتهای پیام//ا.س
برچسب ها: دانشجویان ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.