ملاک انتصاب مدیران شایستگی است

شهردار اصفهان گفت: اصلاح طلب یا اصولگرا بودن مدیر اهمیتی ندارد و تا جایی که مقدور است برای انتصاب مدیران از نیروهای داخل مجموعه استفاده خواهیم کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، قدرت الله نوروزی امروز ( یکشنبه) در مراسم تکریم و معارفه خدمتگزاران شهر اظهار کرد: امروز شهرداری اصفهان از مردی که سالها با رنج و تلاش خود توانست شهر را از لحاظ ایمنی و آسایش به حد مطلوب برساند، محروم می شود.

وی افزود: بازنشستگی تبعاتی دارد و یک خروج قانونی و غیر اداری از یک سیستم است، کسانی که در سیستم سالها زحمت کشیده اند آثاری از خود به جای گذاشته اند که همیشه ماندگار خواهد بود.

شهردار اصفهان ادامه داد: مدیرعامل سابق سازمان آتش نشانی در این سالها تلاش بسیاری کرد و خود را به آتش می‌زد تا آتش گرفته‌ای را نجات دهد و این از مصادیق ایثار و از خودگذشتگی است.

نوروزی با تاکید بر اینکه گرفتار شدن برای رهایی دیگران ایثار است، خاطرنشان کرد: خیران با ایثارگران تفاوت زیادی دارند، زیرا خیران از چیزی که نمی‌خواهند خیرات می کنند، اما ایثارگر چیزی را که خود به آن نیازمند است، تقدیم می‌کند تا دیگران به حیات خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه آتش نشانان ایثارگر هستند، گفت: "ایثارگر" واژه زیبایی است که به آتش نشانان اطلاق می‌شود، افرادی که از جان خود می‌گذرند تا زندگی دیگران را نجات دهند، نمونه ایثارگران را در دوران دفاع مقدس بسیار مشاهده کردیم.

شهردار اصفهان افزود: ایثارگران در تاریخ کشور کارهای زیادی را به ثبت رساندند که هر کدام از آنها درس عبرتی است برای همه آنهایی که می خواهند زندگی درستی داشته باشند.

نوروزی با بیان اینکه باید قدردان زحمات آتش‌نشانی باشیم، خاطرنشان کرد: در مدت کوتاهی که در مدیریت شهری فعال شدم، آتش نشانی اصفهان با اقدامات به موقع خود از بروز حوادث ناگواری در سطح شهر جلوگیری کرد.

وی با اشاره به تشکیل هیئت مدیره جدید سازمان آتش نشانی گفت: هیئت مدیره سازمان آتش نشانی اصفهان با ترکیب جدید انتخاب شد، اعضای آن سابقه درخشانی دارند و از تجربه و تخصص مورد نیاز این سازمان برخوردارند.

شهردار اصفهان افزود: مدیرعامل جدید سازمان آتش نشانی در کنار دانشی که در این حوزه دارد از تجربه بالایی برخوردار است، مجموعه این دانش و تجربه در کنار هیئت مدیره و کادر خوب سازمان آتش نشانی، می‌تواند این سازمان را ارتقا بخشد.

نوروزی با بیان اینکه ملاک انتصاب مدیران شایستگی است، تصریح کرد: به عنوان شهردار اصفهان در مقابل حکمی که می زنم باید پاسخگو باشم و کسی را منصوب کنم که شایستگی این سمت را داشته باشد، زمانی که سابقه مدیرعامل جدید سازمان آتش نشانی را مشاهده کردم به این نتیجه رسیدم که این فرد توانایی اداره این سازمان را دارد.

وی اضافه کرد: آتش نشانی سازمانی عریض و طویل است، هر ساختمانی که در این شهر ساخته می‌شود، باید برای صدور پروانه از این سازمان تاییده بگیرد. اسم "آتش نشانی" گویای ماموریت هایش نیست، همه تنها با آژیرها و خاموش کردن آتش این سازمان را می شناسند، اما این سازمان بسیار بزرگ است و از چندین بخش تشکیل شده و مدیریتی می‌خواهد که بتواند تمامی امور را هماهنگ و انجام دهد.

شهردار اصفهان گفت: مدیرعامل این سازمان باید کسی باشد که با تاسیسات، راه و ساختمان و شیمی آشنا باشد، مدیرعامل جدید نیز در رشته تاسیسات و رشته راه و ساختمان تحصیل کرده است. این موضوع بسیاری مهمی است که مدیر این سازمان تمامی این مسائل را بداند و مهندسی رشته‌ها را داشته باشد.

نوروزی افزود: مدیرعامل جدید این سازمان باید با تعامل همه نیروهای سازمان و همچنین دستگاه‌های برون سازمانی و مرتبط با این سازمان مسائل و حوادث و اتفاقات را به گونه‌ای مدیریت کند تا سایرین در آرامش زندگی کنند.

وی اضافه کرد: تلاش مدیریت شهری بر این است مردم با خیال راحت در هر کجا که هستند زندگی کنند به طور حتم با تعامل مدیریت و هئیت مدیره سازمان می توانیم شاهد رشد و شکوفایی این سازمان و ارتقا کیفی سطح زندگی همه شهروندان باشیم، رعایت حقوق شهروندی یعنی کیفیت زندگی شهروندان تامین شود.

شهردار اصفهان به معارفه مدیرعامل جدید سازمان زیباسازی شهر نیز اشاره کرد و گفت: سازمان زیباسازی به کالبد افسرده این شهر روح می دمد، این سازمان از یک سو می تواند کارهای زمخت، بی روح و خشن انجام دهد و از سویی می‌تواند با یک ایده خلاقانه، نوآوری و نگاه زیباشناسانه و تفکر همراه با دمیدن روح، شهر را به یک فضای زیبا تبدیل کند، تا وقتی مردم در شهر قدم می زنند احساس خوبی به آنها دست دهد نه اینکه دچار حالت مشمئز کننده شوند.

نوروزی افزود: فردی می تواند این کارها را انجام دهد که خود ذوق هنری داشته باشد، مدیرعامل جدید سازمان زیباسازی نیز مهندسی طراحی خود را از دانشگاه تهران دریافت کرده است و سابقه طولانی در این زمینه دارد. در ابتدا آشنایی با او نداشتم، اما در این مدت با فعالیت‌های او آشنا شدم و تصمیم بر این گرفته شد تا در این سمت فعالیت کند.

شهردار اصفهان گفت: تا جایی که برای ما مقدور است از نیروهای که در داخل مجموعه هستند، استفاده خواهیم کرد. اصلاح طلب یا اصولگرا بودن مدیر اهمیتی ندارد، مدیریت شهری تنها از مدیرعامل جدید می‌خواهد فضای شهر را زیبا و شاد کند بدون آنکه هزینه اضافی به مردم و شهر تحمیل شود.

نوروزی افزود: زیبایی شهر باید به گونه ای انجام شود که اداره شهر گران نشود، البته همه بدانند توقع و انتظارمان زیاد است و اگر تحلیلی که در انتخاب افراد داشتیم نادرست بود و دیدیم نمی‌توانیم با این افراد به اهدافمان دست یابیم از آنها در سمت های دیگر استفاده می‌کنیم.

وی گفت: البته باید در نظر داشت که شرایط اقتصادی کنونی بحرانی است و با این شرایط نمی‌توان وضعیت گذشته را جبران کرد و هم شرایط فعلی را اداره کنیم، بنابراین مطمئنا متحمل بار مضاعفی هستیم.

در آیین تکریم و معارفه خدمتگزاران مردم در شهرداری اصفهان، وحید صلواتی به عنوان مدیرپروژه پارک شرق، هادی کریمی به عنوان مدیر مرکز کنترل ترافیک و نظارت تصویری، مهدی بهروزی به عنوان دبیر ستاد شهر هوشمند در شهرداری اصفهان و سهرابی به عنوان مدیر پروژه چهارباغ عباسی معرفی شدند.

انتهای پیام /س

تکریم و معارفه مدیران شهرداری اصفهان

برچسب ها: شهرداری ، خانه احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.