خرید بیش از یک میلیون و 130 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور از خرید و ذخیره سازی بیش از یک میلیون و 130 هزار تن گندم در سیلوهای خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیاوش حسین پور، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور با اشاره به پایان قطعی عملیات برداشت گندم در مناطق گرمسیر و سردسیری خوزستان بیان کرد: یک میلیون و 133 هزار و 68 تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

وی نیاز سالانه استان خوزستان به گندم را 550 تا 600 هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: برای تامین گندم در استان مشکلی وجود ندارد و قادر به تامین نیازهای همه بخش هایی که نیاز به آرد دارند هستیم.

حسین پور با بیان اینکه شرکت غله با بهره گیری از 90 مرکز و کمیسیون خرید توانست این میزان خرید را در قالب 161 هزار محموله گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری و ذخیره سازی کند اذعان کرد: از این میزان محصول یک میلیون و 85 هزار و 315 تن گندم معمولی و 47 هزار و 753 تن گندم دروم بوده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 4 کشور اذعان داشت: در سال جاری این شرکت با استفاده از فضای استاندارد و ذخیره سازی سیلوهای گندم بخش دولتی و خصوصی با ظرفیتی بالغ بر 1.5میلیون تن، نسبت به ذخیره سازی گندم اقدام نماید.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: مراکز خرید، گندم معمولی را با افت مفید 4 درصد و 2 درصد غیرمفید با قیمت هر کیلوگرم 13 هزار ریال و با همین میزان افت، گندم دروم را با قیمت 13 هزار و 300 ریال خریداری کرد.

سیاوش حسین پور بیان داشت: با سیاستگذاری های مطلوب دولت، تلاش های بی وقفه مسئولان شرکت بازرگانی دولتی ایران و مساعدت های بانک کشاورزی تاکنون بیش از 12 هزار میلیارد ریال وجه خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون استان خوزستان بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را در کشور داشته است، گفت: موجودی سیلوهای استان مطلوب است و هیچگونه مشکلی از حیث تامین گندم دراستان خوزستان نخواهیم داشت.

انتهای پیام/گ

پایان برداشت گندم در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار