سرانه فضای ورزشی برای هر نفر در چابهار ۱۶ صدم متر مربع است

رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار گفت: سرانه فضای ورزشی برای هر نفر در سطح شهر و روستا‌های این شهرستان ۱۶ صدم مترمربع است و در رتبه آخر و نوزدهم در بین شهرستان‌های استان قرار دارد.

 سرانه فضای ورزشی برای هر نفر در چابهار ۱۶ صدم متر مربع استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  عمر بلوچ رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار اظهار داشت: شهرستان چابهار از نظر اقتصادی، تجاری، گردشگری و ورزش‌های آبی ساحلی ظرفیت‌های زیادی دارد.

وی گفت: چابهار از قطب‌های مهم رشته‌های ورزشی فوتبال، کریکت و ورزش‌های آبی ساحلی است و باید سرانه فضا‌های ورزشی آن متناسب با استعداد‌های آن آماده سازی شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار گفت: این شهر هم اینک دارای یک باب استخر سرپوشیده بدون سونا و جکوزی و یک سالن سرپوشیده به مساحت هزار و ۲۶۰ مترمربع است.

وی ادامه داد: یک سالن و چمن مصنوعی مینی فوتبال در روستای تیس، یک سالن فرسوده و نیازمند تعمیر و چمن مصنوعی مینی فوتبال در شهر نگور دشتیاری و یک زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال در شهر پلان است.

بلوچ بیان کرد: ساخت بیش از ۱۵ سالن ورزشی و مجموعه ورزشی فوتبال، فوتسال و والیبال در مراکز بخش ها، دهستان‌ها و روستا‌های پرجمعیت و بیش از ۴۰ زمین مینی فوتبال چمن روستایی از درخواست‌های مهم ورزشکاران در چند سال گذشته است.

وی گفت: ورزشکاران شهرستان چابهار نباید از نظر سرانه فضای ورزشی یکی از محروم‌ترین مناطق استان سیستان و بلوچستان و کشور باشند و استعداد‌های آنان شکوفا نشود.

بلوچ ادامه داد: ساخت ورزشگاه کریکت به عنوان یکی از نیاز‌های اصلی ورزشکاران این رشته در چابهار از سال ۱۳۹۱ در زمینی به مساحت ۱۶ هزار مترمربع آغاز و تاکنون ۳۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ساخت ورزشگاه کریکت در شهر چابهار به کندی پیش می‌رود و در طول ۶ سال گذشته فقط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیارد ریال دیگر برای تکمیل این ورزشگاه مورد نیاز است.

انتهای پیام/گ

سرانه ورزشی در چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار