دانشمندی که با شهادتش ماندگار شد + فیلم

اول مرداد سالروز شهادت داریوش رضایی نژاد دانشمند هسته‌ای کشورمان است.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ ­ شهید داریوش رضایی نژاد در صبح چهارشنبه 29 بهمن سال1356 در شهرستان آبدانان در استان ایلام به دنیا آمد.

شهید رضایی نژاد پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه به عنوان دانشچوی برتر به عنوان پژوهشگر در مراکز مهم تحقیقاتی و علمی کشور مشغول به کار شد. در عرصه ای که فعالیت داشت، توانایی فراوانی داشت و نبوغ و تلاش خود را در مسیر خدمت به وطن خویش قرارداد. در همان نخستین سال شروع به کار، در آزمون کارشناسی ارشد سال 1378در رشته مهندسی برق، گرایش قدرت، در دانشگاه دولتی ارومیه پذیرفته و مشغول به ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد شد. وی در تیر ماه سال 1379 ازدواج کرد و صاحب یک فرزند دختر به اسم آرمیتا شد که قبل از 5 سالگی و در برابر دیده گانش شاهد پرپر شدن پدر عزیزش بود.

شهید رضای نژاد ضمن تدریس در دانشگاه و انجام فعالیت‌های تحقیقاتی، مسئول اجرای بسیاری از طرح‌های تحقیقاتی در دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و خواجه نصیرالدین طوسی بود و در 34 سالگی معاونت انژری اتمی ایران را به عهده داشت.

شهید رضایی نژاد با قبولی در تمام مراحل آزمون دکترا در سال 1390 در دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی پذیرفته شد، اما با تأسف بسیار فرصت به پایان رساندن این مقطع تحصیلی نشد و در تاریخ اول مرداد 1390 به شهادت رسید.


بیشتر بخوانید: تصويری كه آرميتا برای رهبر انقلاب از روز حادثه ترور پدرش نقاشی كرد +فیلم 


انتهای پیام/
 

هفتمین سالگرد ترور شهید رضایی نژاد + فیلم

 
برچسب ها: دانلود فیلم ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار