عصر زمین شناختی حاضر «مگهالایان» نام گرفت

پس از بحث و گمانه زنی زیاد دانشمندان درباره مراحل زمین شناختی به این نتیجه رسیدند که اکنون در عصر «مگهالایان یا Meghalayan» زندگی می‌کنیم این عصر از ۴۲۰۰ سال قبل آغاز شده است.

عصر زمین شناختی حاضر «مگهالایان» نام گرفتبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛پس از سال‌ها بحث وگمانه زنی نمودار بین المللی کرونواستراتیگرافیک زمین (به طور رسمی تغییر یافت.

این بدان معناست که دیدگاه زمانبندی مراحل زمین شناختی ما اکنون در عصر مگهالایان زندگی می‌کنیم. این عصر ۴۲۰۰ سال قبل با خشکسالی فاجعه بار به مدت دو قرن آغاز شده است.این خشکسالی چند تمدن را نابود کرد.

مقیاس زمانبندی زمین شناختی تاریخچه سیاره خاکی را براساس مجموعه‌ای از واحد‌های زمانی تعیین می‌شود. این واحد‌های زمانی با توجه به تغییراتی بزرگ در سوابق زمین شناختی رصد می‌شوند که در نتیجه تحولات آب و هوا، تغییر قاره یا فوران آتشفشان‌ها یا برخورد کردن سیارک با زمین به وجود می‌آیند.


بیشتر بخوانید:بهشت زمین‌شناسی ایران در دل كوير + تصاویر


در حال حاضر ما در دوره Holocene زندگی می‌کنیم که ۱۱۷۰۰ سال قبل و با پایان عصر یخی آغاز شده است.دوره‌ها به بازه‌های زمانی کوتاه‌تر به نام عصر تقسیم می‌شوند و هر چند تابه حال Holocene به طور غیر رسمی به چند بخش یا دوران تقسیم شده بود، اما اکنون سازمان ICS سه عصر را به طور رسمی اعلام کرد که عبارتند از: عصر Greenlandian، عصر Northgrippian و عصر Meghalayan.

عصر Greenlandian حدود ۱۱۷۰۰ سال قبل، عصر Northgrippian حدود ۸۳۰۰ سال قبل و عصر Meghalayan حدود ۴۲۰۰ سال قبل آغاز شده اند. متاسفانه ۲۰۰ سال نخست عصر حاضر با خشکسالی بی سابقه‌ای همراه بود که تمدن‌های انسانی در مصر، یونان، سوریه، فلسطین و ... را نابود کرد.

تاریخ شروع هر عصر به طور تصادفی انتخاب نشده است. برای این منظور محققان باید نشانه‌هایی دقیق در لایه صخره‌های رویداد‌هایی بیابند که این تغییرات را به وجود آورده اند. زمین شناسان نشانه‌هایی در لایه‌های رسوبی کف دریا، بستر دریاچه‌ها و یخچال‌ها یافته اند.

منبع:مهر

انتهای پیام/

عصر مگهالایان از ۴۲۰۰ سال قبل آغاز شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار