سلطانی نژاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

توقف طولانی مدت سکه آتی در بورس کالا صحت ندارد

مدیرعامل بورس کالا گفت: بورس آتی سکه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

توقف طولانی مدت سکه آتی در بورس کالا صحت نداردحامد سلطانی‌نژاد مدیرعامل بورس کالا در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص خبر توقف کامل معاملات سکه آتی در بورس کالا اظهار کرد: بورس آتی سکه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و خبر توقف طولانی مدت آن صحت ندارد.

در همه جای دنیا بازار‌های مشتقه ضربه‌گیر و نوسان‌گیر بازار‌های نقد هستند، چون در بازار‌های آتی عموم معاملات منجر به تحویل کالا نمی‌شود و این بازار‌های مشتقه کمک می‌کند بسیاری از نوسانات بازار خنثی شده و مانع از ورود سفته بازان به بازار می‌شود.

بورس آتی سکه یک بازار رسمی و قابل کنترل است و هر بازاری که مدیریت ریسک مشتریان را بر عهده دارد ممکن است محدودیت‌هایی را برای آن اعمال کنیم، اما این محدویت‌ها بعد از مدتی برداشته می‌شود.

گفتنی است، در بازار‌های آتی الزامی نیست که کالا یا دارایی به طور فیزیکی رد و بدل شود و برخلاف بازار‌های نقدی، انتقال مالکیت فوری دارایی مطرح نمی‌شود؛ بنابراین در این بازار‌ها بدون در نظر گرفتن این که فرد مالک دارایی باشد یا نباشد، قرارداد‌ها قابل خرید و فروش هستند. برخلاف بازار‌های نقد که پشتوانه آن تحویل دارایی است، بازار‌های معاملات آتی مبتنی بر تسویه نقدی است و یکی از اهداف آن، خرید و فروش دارایی در آینده است.

قرارداد آتی قراردادی دو طرفه است و می‌توانیم بدون در اختیار داشتن کالا همین الان کالا با مشخصات معین را بفروشیم و در آینده (پس از چند ماه) آن را با قیمتی که اکنون توافق کردیم تحویل دهیم و پول آن را دریافت کنیم.

گفت‌وگو از سحر آرام

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار