احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافقی قانونمند

وزیر خارجه جدید انگلیس از احتمال خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برکسیت) بدون هیچ توافقی خبر داد.

احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون توافقی قانونمندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «جرمی هانت» وزیر خارجه جدید انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد احتمال دارد انگلیس بدون هیچ توافقی از اتحادیه اروپا خارج شود.

هانت پس از استعفای «بوریس جانسون» وزیر خارجه سابق انگلیس به این سمت منصوب شد و در نخستین سفر خارجی خود در برلین گفت: آلمان یکی از بهترین دوستان انگلیس است و آن‌ها به یک نظم بین‌المللی براساس قوانین متعهد هستند.

او همچنین گفت: مردم انگلیس، بروکسل را مسئول خروج پر هرج و مرج و بی قانون این کشور از اتحادیه اروپا خواهند دانست و این موضوع رویکرد آن‌ها نسبت به این اتحادیه در نسل‌های بعدی را شکل خواهد داد.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز در این خصوص گفت این کشور از یک برکسیت قانونمند حمایت می‌کند.

جرمی هانت در پایان دیدار با هایکو ماس، همتای آلمانی خود در برلین به خبرنگاران گفت: «درباره برگزیت باید بگویم که بیم آن میرود توافقی حاصل نشود. من فکر می‌کنم عده زیادی در اتحادیه اروپا تصور می‌کنند باید آنقدر منتظر بود تا انگلیسی‌ها تسلیم شوند. این اتفاق نخواهد افتاد.»

هانت معتقد است در صورتی که رویکرد مذاکرات تغییر نکند، پیوند‌های اقتصادی و امنیتی بین کشورش و اتحادیه اروپا در دراز مدت گسسته خواهند شد.

وی اضافه کرد: «نگرانی واقعی من این است که افکار عمومی انگلیس برای یک نسل دچار دگرگونی بشود و این رویداد به نقش تاریخی انگلیس در حفظ موازنه جهانی لطمه بزند.»

سرنوشت مذاکرات درباره برگزیت که قرار است تا پایان ماه اکتبر به توافق جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا منجر شود، هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

لندن و بروکسل از اراده خود برای حصول توافق سخن می‌گویند، ولی هر دو، خود را برای شکست احتمالی مذاکرات آماده می‌کنند.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس، در اواسط ماه مه، کتاب سفید خود را ارائه داد که در آن پیشنهاد می‌کند تجارت کالا با قاره اروپا حفظ بشود.

خانم می‌در این مسیر با موضع سخت اعضای جدید حزب محافظه کار که خواهان قطع روابط با بروکسل هستند مواجه است.

انتهای پیام/

سخنان وزیر خارجه جدید انگلیس درباره برکسیت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار