میزبانی شیراز از مسابقات جهانی رزم سواره

رقابت‌های جهانی هنر‌های رزمی سواره کمان‌گیری روی اسب آذر ماه در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاپور طیفونی رئیس هیات سوارکاری استان فارس گفت: با هماهنگی‌های انجام گرفته از سوی فدراسیون جهانی، فارس میزبان رقابت‌های جهانی هنر‌های رزمی سواره کمان‌گیری روی اسب است.

وی افزود: استان فارس و شهر شیراز تجربه برگزاری رویداد‌های بین‌المللی را دارد و شهر شیراز در دو سال گذشته میزبان دو رویداد مهم بین‌المللی در رشته سوارکاری بوده است.

شاپور طیفونی بیان کرد: در همین راستا علی قورچیان رئیس کمیته هنر‌های رزمی فدراسیون سوارکاری کشور و ناظر فدراسیون جهانی در سفر به شیراز از زیرساخت‌های ورزش سوارکاری این شهر بازدید کرد.

رئیس هیات سوارکاری استان فارس افزود: برای برگزاری این رقابت‌ها پیست در حال احداث لپویی زرقان (باشگاه سوار کاری شهر راز) در نظر گرفته شده و به فدراسیون جهانی پیشنهاد شده است.

وی گفت:این طرح در حال احداث تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است در هفته دولت افتتاح شود.

طیفونی افزود: استان فارس با داشتن پتانسیل و ظرفیت‌های مناسب در زیر ساخت‌های ورزشی و برخورداری از موقعیت جغرافیایی از لحاظ شرایط آب و هوایی و داشتن مکان‌های سیاحتی و زیارتی می‌تواند نه تنها در رشته سوارکاری بلکه در تمامی رشته‌های ورزشی میزبان مسابقات بین‌المللی باشد.

نخستین کارگاه آموزشی کمان‌گیری روی اسب با حضور رئیس کمیته هنر‌های رزمی فدراسیون سوارکاری کشور به مدت سه روز و با حضور ۸۰ نفر در دفتر هیات سوارکاری واقع در ورزشگاه حافظیه و همچنین مجتمع سوارکاری و گردشگری سلطان در کیلومتر یک جاده پل فسا به سمت کوار در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ن

مسابقات جهانی رزم سواره در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار