اختصاص ۲۰ هکتار از اراضی مُهر به کشت گیاهان دارویی

۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مُهر به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت.

اختصاص ۲۰ هکتار از اراضی مُهر به کشت گیاهان داروییبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلامحسین مظاهری رئیس جهاد کشاورزی شهرستان مُهر با اشاره به اینکه از این میزان ۱۸ هکتار آن به کشت آلوئه ورا اختصاص داده شده است، گفت: برای کشت این گیاه به ازای هر هکتار ۲۵ میلیون ریال و برای مابقی گیاهان دارویی، هشت میلیون ریال به بهره برداران یارانه پرداخت می‌شود.

وی افزود: با توجه به گرما و خشکی هوا در شهرستان مُهر، ایجاد سایبان‌های توری برای تولید محصول آلوئه ورا با کیفیت الزامی است از این رو برای تهیه سایبان نیز تسهیلات با سود اندک در اختیار بهره برداران قرار می‌گیرد.

مظاهری ادامه داد: برای صادر کردن این محصول نیز در حال حاضر مشوق‌های صادرات در نظر گرفته شده است و برای خرید محصولات کشاورزان چه به صورت برگ و چه به صورت پاجوش، مشکلی وجود ندارد.

وی بیان کرد: هم اینک یک کارخانه صنایع تبدیلی آلوئه ورا در شهرستان لامرد فعال است و مجوز احداث یک کارخانه در بخش گله دار از توابع شهرستان مُهر برای تولید محصولات فراوری آلوئه ورا نیز صادر شده است.

مظاهری اظهار داشت: با توجه به ترویج صورت گرفته از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مُهر، سطح زیر کشت گیاهان دارویی در این شهرستان در حال افزایش است.

آلوئه ورا یا صبر زرد به طور عمده در مناطق خشک رشد می‌کند و به خانواده زنبق تعلق دارد، اما شبیه کاکتوس است و برای درمان بیماری میگرن، سوء هاضمه، جوش، سوختگی و مصارف دارویی، آرایشی و بهداشتی، غذایی، ترکیب در نوشیدنی‌ها و دم نوش‌ها قابل استفاده است.

شهرستان مُهر در فاصله ۳۲۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/ر

کشت گیاه دارویی آلوئه ورا در شهرستان مُهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.