استاندار گیلان در جلسه کارگروه تنظیم بازار گیلان گفت:عاملان اخلال نظم بازار شناسایی و آرامش به بازار‌های گیلان برگشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری استاندار گیلان در جلسه کارگروه تنظیم بازار گیلان گفت:در ۴ ماه گذشته ۵ هزار و ۷۸۶ فقره پرونده تخلفات تنظیم بازار در استان رسیدگی شده و متخلفان به بیش از ۵۵ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی بر ضرورت تداوم بازرسی‌های سیار دستگاه‌های متولی برای حفظ و ارتقاء آرامش موجود در بازار‌های استان تاکید کرد و افزود: تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش فزاینده قیمت‌ها در بازار به ویژه کالا‌های اساسی اتخاذ شده و در این راستا روزانه ۱۰۰ تن مرغ منجمد با قیمت هر کیلو ۶ هزار و ۲۰۰ تومان در فروشگاه‌های بزرگ گیلان توزیع می‌شود.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: در صورتی که گوشت قرمز نیز از قیمت متعارف خود بالاتر رود، گوشت‌های ذخیره شده، زمینه ثبات و تعادل در قیمت این محصول را مهیا خواهد کرد.

همچنین در ادامه فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز در گزارشی از روند تداوم و تشدید بازرسی‌های در بازار‌های استان خبر داد و گفت: به طور میانگین ماهانه حدود ۳۰ هزار مورد بازرسی از واحد‌های اقتصادی استان انجام و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب به دستگاه‌های ذی صلاح ارجاع داده می‌شود.

وی از افزایش تعداد و شیفت‌های بازرسی‌ها در هفته‌های آینده خبر داد و گفت: ماهانه حدود هزار گزارش و شکایت مردمی نیز به واحد‌های بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اعلام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: شهروندان گیلانی در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه بازار می‌توانند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند یا به ادارات شهرستانی و مرکز استان مراجعه کنند.

فرهاد دلق پوش در ادامه به دستورالعمل مربوط به تامین کالا اشاره و خاطر نشان کرد: برای رفاه حال رانندگان خودرو‌های سنگین با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مقادیر لاستیک تامین و میان رانندگان توزیعشد که در مورد کالا‌های دیگر نیز تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

وی افزود: تنها مرجع افزایش قیمت سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و کارگروه تنظیم بازار استان است بنابراین با هرگونه افزایش قیمتی در خارج از این چارچوب برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به حضور بازرسان افتخاری سازمان به صورت نامحسوس در بازار اشاره و تصریح کرد: علاوه بر بازرسی‌های روزانه و مشترک با سایر نهاد‌های نظارتی، بازرسان افتخاری سازمان نیز گزارش تخلفات را به سازمان ارائه می‌دهند.

 

انتهای پیام/م.ع

ارتقا آرامش در بازار‌های گیلان با شناسایی اخلالگران نظم بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.