جمع آوری ۲۵۰ میلیون متر مکعب سیلاب غیر قابل استفاده توسط سد بارزو شیروان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیون متر مکعب سیلاب غیر قابل استفاده، توسط سد بارزو شیروان جمع آوری و در فصول مورد نیاز به کشاورزان و مصرف کنندگان تحویل شده است.


به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛، ابراهیم علوی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت:: این سد تاکنون در زمینه مدیریت آب طی بیش از یک دهه خشکسالی در کشور عملکرد قابل قبولی داشته و سیلاب‌های منطقه را مهار کرده است.
وی افزود: با تکمیل خط انتقال آب شرب شهر شیروان از محل بند انحرافی سد از سال ۱۳۹۱ تاکنون بیش از ۱۸ میلیون متر مکعب آب شرب با کیفیت بالا از طریق این سد برای شهر شیروان تامین شده است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی افزود: سد شیروان با آغاز بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان و انتقال آب از بند انحرافی سد به این مجموعه اثرات مثبتی نیز در رشد صنعت منطقه ایفا کرده است.
وی کاهش چشمگیر بارندگی‌ها در فصل پاییز و زمستان را عامل مهم کاهش حجم آب ذخیره شده در پشت این سد ذکر کرد و گفت: با این وجود این سد نقش مهمی در تأمین آب در یک نوبت آبیاری به منظور جلوگیری از خشک شدن باغات پایین دست داشته است.
سد بارزو شیروان در سال ۱۳۸۱ با هدف مهار و کنترل سیلاب‌های فصلی و تامین قسمتی از آب صنعت، شرب شهری شیروان و کشاورزی اراضی پایاب آن به بهره برداری رسیده است.
توان تنظیم آب توسط این سد سالانه ۴۴ میلیون متر مکعب و گنجایش مخزن آن ۹۲ میلیون متر مکعب است.
انتهای پیام/ط


تامین ۱۸ میلیون متر مکعب آب شرب از طریق سد بارزو در شیروان

برچسب ها: آب شرب ، کمبود آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.