مدیریت بهینه مصرف برق با همراهی مشترکان در خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت برق استان گفت: به دلیل افزایش مصرف برق خاموشی‌ها با همراهی مردم و مشترکان در مدیریت بهینه مصرف برق در استان عملی خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛  علیرضا صبوری مدیر عامل شرکت برق استان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در تیر ماه امسال در استان افزود: به دلیل کاهش حجم تولید نیروگاه‌های آبی و متعادل نبودن تولید با مصرف و مصرف بیش از تولید ، ناچار به استفاده از مدیریت اضطراری بار شده ایم.
وی گفت:: برای استان ۲۴۴ مگاوات در بخش توزیع و ۸۰ مگا وات هم در بخش فوق توزیع که در مجموع ۳۲۴ مگاوات است، سهم حداکثری مصرف برق در استان تعریف شد.
صبوری با بیان اینکه کاهش نزولات آسمانی و حجم ذخیره آب در سد‌های کشور به ویژه منطقه جنوب استان ، اظهارکرد: در سال گذشته حدود ۱۱ هزار مگا وات نیروگاه آبی وجود داشت ، اما امسال حدود ۴ هزار مگاوات تولید برق آبی وجود دارد که بقیه تولید برق کشور از طریق نیروگاه سوخت‌های فسیلی تامین می‌شود.
وی با اشاره اینکه بر اساس جدول تنظیم شده در سایت شرکت برق www.nkedc.ir خاموشی‌های احتمالی به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد ، افزود: در صورت افزایش اوج مصرف برق ناگزیر به مدیریت مصرف اجباری خواهیم شد و اعمال خاموشی به صورت منطقه‌ای و یک ساعته خواهد بود.
صبوری افزود: بر اساس آمار به ازای افزایش هر یک درجه سانتی گراد در سیستم‌های سرمایشی حدود ۷۰۰ مگا وات در کشور صرفه جویی خواهد شد.
صبوری از شهروندان خواست: تا از لوازم برقی پر مصرف همانند اتو ،  ماشین‌های لباسشویی ، ظرفشویی و جاروبرقی در ساعات اوج مصرف یعنی ساعات ۱۳ تا ۱۶ استفاده نکنند و دمای سیستم‌های سرمایشی را در این ساعات بر روی عدد ۲۴ به بالا تنظیم کنند و در مصرف برق صرفه جویی کنند.
انتهای پیام/ ب 

افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در تیر ماه امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.