بجنورد؛

برق رسانی به روش خورشیدی به یک روستا

برای نخستین بار در خراسان شمالی، برق رسانی کامل به یک روستا به روش خورشیدی انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،مدیر توزیع برق شهرستان مانه و سملقان گفت: در راستای اجرای پروژه های تامین برق روستاهای بی برق، برق رسانی به روستای "پست دره" از توابع شهرستان مانه و سملقان به روش خورشیدی در دستور کار قرار گرفت.

علیرضا دلبری با اشاره به این که روستای یاد شده با دارا بودن جمعیت زیر 20 خانوار، نیازمند برق رسانی دائم می باشد ، اظهار داشت: به رغم این نیاز، قرارگیری روستا در منطقه ای سخت گذر و کوهستانی و همچنین دور بودن از شبکه برق سراسری، باعث تاخیر در برق رسانی به این روستا شده است.

وی با اشاره به موقعیت مناسب این روستا از لحاظ قرار گیری در معرض تابش خورشید و دارا بودن روزهای آفتابی طولانی در طول سال اظهار داشت: به همین دلیل برق رسانی با استفاده از انرژی خورشیدی پیشنهاد شد و پس از بازدید های مکرر مسئولان صنعت برق استان و همچنین نمایندگان فرمانداری مانه و سملقان، این موضوع مورد تایید قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در فاز نخست، نصب پنل های خورشیدی یک کیلوواتی برای هر خانوار برنامه ریزی شده است تا نیازهای اولیه برقی آنان را تامین کند.

مدیرتوزیع برق شهرستان مانه و سملقان گفت:با صدور مجوزهای این پروژه، روستای پست دره به عنوان نخستین روستای خورشیدی استان، تا پایان سال جاری از نعمت برق بهره مند خواهد شد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.