در 3 ماهه نخست سال جاری؛

تولید بیش از 7 هزار گیگاوات برق در خوزستان/کاهش پیک بار در مقایسه با سال گذشته

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان از تولید 7 هزار و 922 گیگاوات برق در 3 ماه نخست سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد بلادی موسوی، معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان با اشاره به تولید 7 هزار و 922 گیگاوات برق در 3 ماه نخست سال جاری در استان اظهار کرد: سهم نیروگاه های برقآبی خوزستان در مدت مذکور یک هزار و 202 گیگاوات ساعت معادل 16 درصد و سهم نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی 6 هزار و 720 گیگاوات ساعت معادل 84 درصد کل انرژی تولیدی بود.

وی سهم نیروگاه‌های برقآبی خوزستان در مدت مشابه سال گذشته را 3 هزار و 146 گیگاوات ساعت معادل 35 درصد و سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی را 5 هزار و 722 گیگاوات ساعت معادل 65 درصد کل انرژی تولیدی عنوان نمود.

بلادی موسوی با بیان اینکه نیروگاه های حرارتی و گازی خوزستان ( رامین، زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان، ماهشهر و فجر) در این مدت 6 هزار و 720 گیگاوات ساعت تولید برق داشته اند اذعان داشت: از این میزان تولید، 47 درصد آن توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و 53 درصد آن توسط نیروگاه های بخش خصوصی انجام شده است.

معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه ای خوزستان بیان کرد: نیروگاه های حرارتی و گازی خوزستان در این دوره بطور متوسط در هر روز بیش از 72 گیگاوات ساعت برق و در مدت مشابه سال گذشته هر روز 61 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده اند.

این مقام مسئول پیک خرداد امسال را 7 هزار و 656 مگاوات عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به پیک بار 7 هزار و 884 مگاواتی مدت مشابه سال گذشته حدود 2.8 درصد کاهش نشان می دهد.

مهرداد بلادی موسوی با اشاره به اینکه انرژی مصرفی نیز در 3 ماه نخست امسال 9 هزار و 849 گیگاوات ساعت بوده اظهار داشت: این میزان در مقایسه با میزان 10 هزار و 54 گیگاوات ساعت مدت مشابه سال قبل حدود 2 درصد کاهش داشته است.

وی اذعان کرد: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق خوزستان برابر 13 هزار و 196 مگاوات ساعت بوده که 8 هزار و 169 مگاوات آن ظرفیت منصوبه در بخش آبی و 5 هزار و 27 مگاوات در بخش حرارتی است.

بلدی موسوی ضمن تاکید بر رعایت الگوی بهینه مصرف برق در خوزستان افزود: این شرکت تمهیدات لازم را برای تامین برق مطمئن و پایدار برای همه مشترکان در تمام طول سال اندیشیده، اما انتظار داریم به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه، ضرورت مدیریت مصرف برق مورد توجه قرار گرفته و مصارف غیرضروری از ساعات اوج مصرف (13 تا17 و 21 تا 23) به سایر ساعات شبانه روز جابجا شود.

انتهای پیام/گ

کاهش مصرف برق در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار