دوردنیا با نوآوران؛

آرزوی دستیابی به اکسیر جوانی محقق شد

محققان به تازگی موفق به ساخت اکسیر جوانی شده اند که به نیاز افراد سالخورده جواب می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اختراعات مخترعان در سراسر جهان است که سبب رشد و پیشرفت می‌شود؛ این اختراعات با هدف آسان کردن زندگی و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری کار خود را آغاز کرده‌اند؛ در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از اختراعات ساخته شده در سراسر جهان بپردازد.

دارویی که شما را جوان می‌کند

به تازگی داروی ضد پیری ساخته شده است که می‌تواند به صورت معجزه‌ آسایی‌ عمل کند و اثرات مخرب کهولت سن را از چهره کهنسالان پاک کند؛‌ این دارو عمر سالمندان را طولانی‌‌تر می‌کند و در تنظیم رشد سلول‌های بدن نقش کلیدی دارد؛ طی تحقیقات انجام شده پس از گذشت 6 هفته از مصرف این دارو اثرات پیری محو خواهند شد.

آرزوی دستیابی به اکسیر جوانی محقق شد

 


بیشتر بخوانید: موشک‌هایی که اجازه جولان به تانک‌های دشمن را نمی‌دهند


دارویی که سلول های مرده بدن شمارا زنده می‌کند

یکی دیگر از روش‌هایی که سبب مقابله با پیری می‌شود،‌ جوان سازی سلول‌هاست؛ در این روش از مواد شیمیایی برای راه‌اندازی دوباره ژن‌های خاموش بهره گرفته می‌شود.

با افزایش سن، برخی از سلول‌های بدن از بین می‌روند و برای آنکه بتوانیم این سلول‌های از کار افتاده را به حالت عادی خود برگردانیم‌ باید از روش تکثیر سلول‌ها بهره بگیریم و امروز محققان به کمک راهکار‌های شیمیایی داروهای جدیدی را تولید کرده‌اند که از پیری جلوگیری می‌کنند و سلول های مرده بدن را دوباره زنده می‌کند.


بیشتر بخوانید: از رباتی که به کمک معلولان می‌آید تا سلولی که کشنده ترین بیماری را درمان می‌کند


پهبادی که حالت خود در پرواز را تغیر می‌دهد

محققان پهبادی را طراحی کرده اند که قادر است حالت خود در پرواز را تغییر دهد؛ این نوع از پهباد ها هم می‌توانند پرواز کنند و هم می‌توانند با تغییر حالت خود به شکل نشسته درآیند و روی سطح هموار حرکت کنند؛ به گفته محققان این پهباد با الهام گرفتن از حالت انسان و پرنده تولید شده است.

آرزوی دستیابی به اکسیر جوانی محقق شد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
رسد آدمي به جايي كه به جز خدا نبيند يعني بشر همه مشكلاتشو با علم و دانش حل ميكنه
آخرین اخبار