استقبال سرد ایرانیان مقیم آمریکا از صحبت‌های پمپئو درباره ایران

روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارشی به بیان نظرات آمریکایی‌های ایرانی‌تبار درباره سخنرانی روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا در کالیفرنیا پرداخت.

استقبال سرد ایرانیان مقیم آمریکا از صحبت‌های پمپئو درباره ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارشی به بیان نقطه نظرات ایرانی-آمریکایی‌ها درباره سخنرانی روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا در کالیفرنیا پرداخت.

فرشاد فرحات، ۳۹ ساله، در مصاحبه با این روزنامه آمریکایی گفته است: تمام آنچه در سخنرانی مایک پمپئو شنیدیم، لفاظی و رجزخوانی بود. سیاست‌های آن‌ها عمیقا به مردم ایران آسیب می‌زند.

گروهی دیگر از ایرانی‌تبار‌ها به خبرنگار لس‌آنجلس تایمز گفته‌اند که به طور کامل مخالف ممنوعیت ورود ایرانیان به آمریکا و هرگونه درگیری نظامی با ایران هستند.

آن‌ها همچنین اظهار داشتند که به وزیر امور خارجه آمریکا گفته‌اند که حمایت آن‌ها از مردم ایران نباید با حمایت از گروه‌های معارضی چون گروه تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) اشتباه گرفته شود.

برخی از شهروندان ایرانی‌تبار آمریکا نیز پس از سخنرانی پمپئو به خبرنگار این روزنامه گفته‌اند نمی‌دانند دولت آمریکا چگونه می‌گوید از مردم ایران حمایت می‌کند در حالیکه ورود آن‌ها را به آمریکا ممنوع و کشورشان را تحریم کرده است.

یک ایرانی دیگر به نام مرعشی نیز به لس‌آنجلس تایمز گفته باور ندارد که دولت ترامپ، آنطور که پمپئو گفت، نگران رفاه ۸۰ میلیون ایرانی باشد. او همچنین گفته به اعتقاد او دولت آمریکا با دعوت از آمریکایی‌های ایرانی‌تبار تنها قصد داشته از آن‌ها به عنوان یک "ابزار سیاسی" استفاده کند.

مستی لشکری، ۳۳ ساله، که در ایران به دنیا آمده و در سال ۱۹۹۴ به کالیفرنیا مهاجرات کرده هم به این روزنامه گفته آن‌ها (دولت آمریکا) ادعا می‌کنند که به فکر مردم ایران هستند، اما واقعا چقدر در مورد مردم ایران می‌دانند؟ اگر آن‌ها واقعا و از ته دل به فکر مردم ایران هستند و صداقت دارند، چرا این قوانین و مقررات عجیب و غریب (ممنوعیت مسافرت) را علیه آن‌ها وضع می‌کنند؟

گفتنی است وزیر خارجه آمریکا شامگاه یکشنبه (بامداد دوشنبه به وقت تهران) در یک سخنرانی در جمع آمریکایی‌های ایرانی تبار با عنوان "حمایت از صداهای ایرانی"، اتهامات و ادعاهای قبلی واشنگتن علیه کشورمان را تکرار کرد. (جزئیات بیشتر)

در حالیکه وزارت خارجه آمریکا از دو هفته پیش تبلیغات گسترده‌ای را برای دعوت ایرانی‌تبارها انجام داده بود، خبرنگار المانیتور گزارش داد تنها بین ۱۵ تا ۲۰ درصد شرکت‌کنندگان در سخنرانی پمپئو، ایرانی‌تبار بودند و مابقی صندلی‌ها توسط اعضای آمریکایی‌الاصل حزب جمهوریخواه پر شده بود.

یک ایرانی حاضر در سخنرانی پمپئو نیز نقل کرده بیش از نیمی از افراد شرکت‌کننده در این سخنرانی، اعضا و کارکنان کتابخانه رونالد ریگان بودند؛ یعنی همان مکانی که سخنرانی در آن برگزار شد!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
انسان وقتی به چهره این دو آمریکایی (ترامپ و پمپئو ) نگاه میکنه ، چندشش میگیره ....
Iran (Islamic Republic of)
شرافت
۰۹:۵۰ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
ایرانیان مقیم امریکا تصمیم چدی بگیرند
از امریکا خارج شودمدیریت فنی تخصصی امریکا فلح خواهد شد
Canada
ناشناس
۰۰:۵۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
ترا بخدا تمام سن های بالای 60 را بازنشسته کن تا راه برای جوانان فراهم بشه .چهل ساله که بعضی ها چند شعله هستند ولی بعضی بیکار .با چه زبانی بگویند تا شما ها اهمیت دهید
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۰:۱۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
در همان پنج دقیقه اول بساط تمام پایگاهایت ، بیاری خدا در منطقه، برای همیشه برچیده خواهد شد
و چه بسا خاکت از پایگاهای ایران در قاره آمریکا هم مورد حمله قرار بگیرد
اینگونه نیست که بزنید و فرار کنید،هر جا باشید گیرتان می آوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
هیچگاه ما ایرانیان یک تار موی کشورمان را با تمام آمریکا عوض نمیکنیم این شیر خفته را هیچگاه عصبانی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۳:۵۸ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
تمام پایگاهی آمریکا در منطقه سریعا باید در همان لحظه اول پودر خواهند شوند و به هوا خواهند رفت و مسلما کارخانجات آمریکا و تاسیساتش هم باید ضربه ببینند اینطور نیست که با اینهمه خیانت و خونریزی آمریکا ضد ایرانیان همیشه در امان باشند و آنها در آرامش و ایران ویرانه شود
بوینگ و مایکروسافت و اپل هم نباید در امان باشند
Germany
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
پمپئو دروغگو
Iran (Islamic Republic of)
Sajad
۲۱:۰۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
چرا عکس نمیذارین؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند....
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۹:۵۶ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
یک افتضاح سیاسی دیگر برای وزارت خارجه آمریکا
و مکرو و مکرو الله و الله خیر الماکرین
مرگ بر آمریکا
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ککن
۱۹:۱۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
آخیش خوب ضایع شد
آخرین اخبار