معاون عمران روستایی بنیاد مسکن در فراهان؛

پیش‌بینی اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد برای عمران روستایی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در سفر به فراهان اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد برای عمران روستایی را پیش بینی کرد.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در نشست هم‌افزایی پروژه‌های عمرانی روستا‌های سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان از شهرستان‌های استان مرکزی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم اعتبارات مصوب امسال برای عمران روستایی هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان باشد که میزان تخصیص آن به مسائل مختلف بستگی دارد.

شاملو افزود: بخشی از منابع عمران روستایی بنیاد مسکن از محل اعتبارات ملی، بخشی از محل اعتبارات استانی و بخشی هم در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه استان مرکزی از نظر بسیاری از شاخص‌ها از جمله صدور سند مالکیت، اجرای طرح هادی روستایی و بهسازی روستایی جز استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

احداث ۱۰۶ واحد مسکونی روستایی در استان مرکزی طی ۳ سال

محمدرضا رضا فرح مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی هم گفت: کمک به اقشار محروم برای تکمیل واحد‌های مسکونی نیمه کاره آن‌ها، تامین ودیعه و اجاره مسکن برای این اقشار از جمله اقدامات بنیاد مسکن است که در این راستا طی ۳ سال اخیر در استان مرکزی بیش از ۳ میلیارد ریال هزینه صرف شده و ۱۰۶ واحد مسکونی در روستا‌های این استان احداث شده است.

رضا فرح افزود: اخیرا هم طی تفاهم نامه‌ای که بین بنیاد مسکن، بهزیستی و بنیاد مستضعفان منعقد شده، مقرر شد که خانوار‌های دارای دو معلول از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) و دیگر منابع، از ۱۸۰ میلیون ریال تسهیلات در روستا‌ها و ۲۵۰میلیون ریال تسهیلات در شهر‌ها به صورت بلاعوض برخوردار شوند.

وی اضافه کردد: همچنین نیازمندانی که قادر به تکمیل مسکن خود نیستند مبالغی به صورت بلاعوض از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) به آن‌ها پرداخت خواهد شد و یا از تسهیلات کم بهره برخوردار می‌شوند.

در ادامه این نشست فرمانداران ضمن بیان کردن مشکلات هر حوزه، آن‌ها رو مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در پایان مسئولان از پروژه‌های اجرا شده و در حال اجرای روستا‌های خلت آباد، درمنک و مجدآباد کهنه فراهان دیدن کردند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.