۲۹۶۸ طرح نیمه تمام در بوشهر وجود دارد

مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۹۶۸ طرح که عملیات اجرایی آن‌ها درسال‌های قبل آغاز شده یا دارای مطالبات هستند که برای تکمیل و تسویه حساب با پیمانکار نیاز به اعتبار دارند.

۲۹۶۸ طرح نیمه تمام در بوشهر وجود داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی درویشی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی در استان بوشهر برای تکمیل این طرح‌ها اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: این میزان اعتبار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است که تا پایان سال از محل ابلاغ ردیف‌های مختلف تقویت تا پایات سال جبران خواهد شد.

درویشی ادامه داد: اولویت استان بوشهر بنا به تصمیم شورای برنامه ریزی و توسعه استان در حوزه‌های آب برای جبران بخشی از مشکلات خشکسالی و شرایط اقلیمی استان و کم آبی در شهر‌ها قرار گرفته است و در کشاورزی نیز اجرای طرح‌های آبخیزداری در اولویت است.

وی در ارتباط با اعتبار شهرداری‌های استان بوشهر گفت: توزیع اعتبار برای شهرداری‌ها بر اساس مساحت شهرها، جمعیت شهر، معکوس درآمد سرانه و طرح‌های نیمه تمام شهری است.

فرمانداردیر گفت: در سال جاری ۳۵۰ میلیون ریال اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای بین ۳۹ دستگاه اجرایی شهرستان توزیع می‌شود.

حمزه اعتماد افزود: براساس شاخص‌های تعیین شده اعتبارات عمرانی در شهرستان برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارد.

وی گفت: تکمیل طرح‌های عمرانی با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت قرار دارد، این در حالی است که طرح‌های مهم از جمله آبرسانی مورد توجه ویژه قرار دارد و در کمیته برنامه ریزی امسال رعایت فصول برنامه ریزی الزامی و این مهم رعایت شده است.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری دیر درارتباط با نحوه توزیع اعتبارات شهرستان گفت: اعتبارات در ۲۱ فصل توزیع شده که مهم‌ترین فصل امسال در حوزه آبخیزداری و فصول آب و فاضلاب است که سعی شده اعتبارات مناسبی دیده شود.

علی یزدان شناس افزود: فصل توسعه خدمات شهری و روستایی با اعتبار حدود ۹۰ میلیارد ریال بیشترین اعتبار بین فصل‌ها داشته و فصل حمل و نقل با اعتبار بیش از ۶۳ میلیارد ریال از جمله فصول بوده که اعتبار مناسبی داشته است.

وی بیان کرد: در فصل‌های آب و فاضلاب، فصل انرژی، فصل منابع آب سعی شده اعتبارات به گونه‌ای توزیع شود که مشکلات مردم در این فصل‌ها در حد امکان حل شود.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری دیر یادآورشد: در فصل ورزش و تفریحات بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار توزیع شده که اعتبارات ارزش افزوده نیز به این اعتبارات اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/م

طرح نیمه تمام در بوشهر نیاز به اعتبار دارند

برچسب ها: بحران آب ، صدای مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.