در استان اصفهان 450 امامزاده برای فرائض دینی و خدمات به زائران وجود دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت:قریب به 3 هزار امامزاده در سطح کشور و در استان اصفهان 450 امامزاده مکان مناسبی برای فرائض دینی و خدمات به زائران وجود دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام رضا صادقی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر اصفهان اظهار داشت: مؤمن دارای سه خصلت است، از طرف خدا، پیامبر و ولی خدا؛ نخست کتمان اسرار و آبروی مؤمنان، دوم مدارا کردن با مردم و همچنین صبر و شکیبایی در مقابل سختی‌ها.

وی با اشاره به صحبت رهبر انقلاب در مورد بقاع متبرکه اظهار داشت: مردم ایران از نوادگان ائمه به خوبی استقبال کردند و پس از آن که به دست دشمنان به شهادت رسیدند ابدانشان در این سرزمین به خاک سپرده شد تا ستاره‌های درخشانی برای راهنمایی مردم ایران زمین باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: قریب به 3 هزار امامزاده در سطح کشور و در استان اصفهان 450 امامزاده مکان مناسبی برای فرائض دینی و خدمات به زائران وجود دارد که از این حیث اصفهان رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان امامزاده بلافصل از جمله امامزاده مشهد اردهال که فرزند امام باقر و برادر امام صادق است، وجود دارد که به عنوان کربلای ایران نامیده شده؛ همچنین امامزاده سید ابراهیم که فرزند امام کاظم است در منطقه دولت آباد اصفهان.

صادقی یادآور شد: آستان زینبیه در اصفهان که فرزند موسی بن جعفر هستند از 10 کشور زائر دارد، در حکمی که رهبر انقلاب به تولیت آستان قدس دادند بر لزوم تکریم نیازمندان توصیه کردند، ما هم در اصفهان بر این باوریم که در حاشیه امامزاده‌ها توجه ویژه به این قشر داشته باشیم.

وی بیان داشت: این نیست که اداره اوقاف به دنبال وقف کردن باشد تا مالکیتان موقوفه را به نام خود داشته باشد، بلکه هر کس می‌تواند وقفی را به نام خودش داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان این که بیشترین حافظ قرآن در اصفهان به رقابت پرداختند، اضافه کرد: در مسابقات اخیر از 240 هزار نفری که در مسابقات قرانی حضور داشتند 29 هزار نفر به اصفهان اختصاص داشت.

صادقی با اشاره به سؤالی که در مورد نذورات مطرح است پاسخ گفت و بیان داشت: نذورات در همان مکان هزینه می‌شود و برای نمونه 40 درصد به موضوعات عمرانی تخصیص می‌یابد، در اداره اوقاف بودجه‌ای دولتی وجود دارد و تمام هزینه از خود موقوفه‌هاست.

علامه مجلسی‌شانی بالاتر از استان و کشور دارد و شخصیتی جهانی است، امیدواریم برای پایگاه شدن این مقبره استانداری و شهرداری در بحث آزادسازی کمک کند، اوقاف هم بخش عمرانی را انجام می‌دهد تا شاهد رونق بیش از پیش از مقبره باشیم.

 

انتهای پیام/م

سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر اصفهان

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.