نباید به معلولان دید ناتوان داشته باشیم

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت:بخش قابل توجهی از معلولان قادر به تأمین معیشت خود هستند و اگر به درستی حمایت شوند در همه عرصه‌ها توانایی درخشش دارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی ناجی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: سازمان بهزیستی به همت شهید فیاض بخش پایه‌ریزی شد و مولود انقلاب اسلامی است و بعد از چهل سال، عرصه خدمات بهزیستی در اقصی نقاط کشور محسوس است.

وی با بیان اینکه اهداف بهزیستی همه جامعه را شامل می‌شود خاطرنشان کرد: همه باید در تلاش باشیم وضعیت خود را ارتقا دهیم اما برخی اقشار جامعه هستند که بیشتر از بقیه به خدمات و حمایت‌ها نیاز دارند و همین باعث شده که تمرکز سازمان بهزیستی بر آن‌ها باشد و بر گروه‌های خاص همچون زنان، کوکان، سالمندان، گروه‌های آسیب‌پذیر و.. متمرکز شده است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه سازمان بهزیستی به سایر آحاد جامعه نیز توجه دارد و خدمات عمومی نیز ارائه می‌دهد خاطرنشان کرد: در روایات و آیات توصیه‌های فراوانی برای ارتقای سلامت جامعه در همه ابعاد وجود دارد و سازمان بهزیستی انتظار دارد که مردم از سلامت خود غافل نشوند و خود مراقبتی داشته باشند.

ناجی تصریح کرد: برنامه‌های زیادی از سوی سازمان بهزیستی در خصوص مشاوره وجود دارد و می‌دانیم که افراد در زمان‌های حساس نیازمند مشاوره هستند و یک مشاوره خوب می‌تواند از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری کند، مشاوره‌ها هم حضوری هستند و هم تلفنی، اخیراً هم مشاوره‌ ژنتیک در سطح استان ارائه می‌شود که از بروز مشکلات معلولیتی و بیماری‌های خاص برای فرزندان جلوگیری می‌کند.

وی افزود: مشاوره‌های غربالگری و معاینه فرزندان پس از تولد هم از خدمات بهزیستی است که از ناشنوایی و نابینایی کودکان جلوگیری می‌کند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با تأکید بر اهمیت آموزش‌های پیش از ازدواج گفت: این آموزش‌ها با اهداف تشکیل زندگی مشترک پایدار و موفق به مراجعان ارائه می‌شود.

ناجی ادامه داد: خدمات به گروه‌های خاص از نظر ما هنوز کافی نیست و باید افزایش یابند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از دلایل کاهش فرزندآوری مسؤولیت‌های متعاقب آن است و مهدکودک‌ها می‌توانند کاهنده این مسؤولیت‌ها و کمک‌کننده والدین باشند و سازمان بهزیستی در این راستا نیز خدمات مهمی ارائه می‌کند.

ناجی گفت: توانمندسازی افراد به آن‌ها اجازه می‌دهد تا معلولان و گروه‌های خاص استقلال مالی خود را در جامعه پیدا کنند و سازمان بهزیستی در قالب طرح‌های زیادی شرایط اشتغال آنان را فراهم می‌کند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با تأکید بر اینکه نباید به معلولان دید ناتوان داشته باشیم تصریح کرد: بخش قابل توجهی از معلولان قادر به تأمین معیشت خود هستند و اگر به درستی حمایت شوند در همه عرصه‌ها توانایی درخشش دارند.

ناجی از اشتغال پنج هزار مددجو در سال گذشته خبر داد و افزود: معلولان برای شکوفایی استعداد خود با موانعی مواجه هستند و مردم و مسؤولان باید آن را رفع کنند که یکی از این موانع بحث سالم‌سازی معابر است.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: نماز جمعه ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.