تغییر رنگ پارک‌های لندن از سبز به قهوه‌ای بر اثر گرمای تابستان + فیلم

گرمای هوا در تابستان باعث تغییر رنگ پارک‌های پایتخت انگلیس شده است.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ رنگ برگ درختان و چمن پارک‌های شهر لندن پایتخت انگلیس بر اثر گرمای هوا از سبز به رنگ قهوه‌ای درآمده است.

تصاویر جدید ماهواره‌ای نشان می‌دهد که در مدت زمان یک ماه به خاطر افزایش شدید دمای هوا و نبود بارندگی کافی رنگ درختان و چمن پارک‌های مهم شهر لندن به رنگ قهوه‌ای درآمده است. با دیدن این تصاویر بدون تردید باور این موضوع که اینجا شهر لندن است و رودخانه تایمز در حال عبور از میان شهر است، بسیار دشوار است.

با مقایسه تصاویر ماهواره یک ماه اخیر که از پارک‌های لندن گرفته شده اند در ابتدا تصاویر سبز رنگ هستند و سپس رنگ این تصاویر سبز به زرد و قهوه‌ای تغییر می‌کنند.

این تصاویر که به وسیله شرکت تحقیقاتی‌ای اس آر آی (Esri) انگلستان و با ماهواره‌های Sentinel-۲ و ESA ضبط شده اند مناظر پارک‌های لندن از فضا را در ماه مه و هنگامی که رنگ آن‌ها سبز است گرفته است و تصاویر دیگری را از همان مکان‌ها در ماه ژوئیه که به رنگ قهوه‌ای درآمده است به نمایش گذاشته است که به خوبی می‌توان تفاوت، رنگ را احساس کرد.

ماهواره‌های Sentinel-۱A و Sentinel-۲A ESA بخشی از برنامه کوپرنیکوس، نظارت بر زمین است. در این تصاویر که شرکت نقشه برداری و تحلیلی Esri UK گرفته است به خوبی دیده می‌شود که حتی رنگ چمن پارک مشهور ریجنت (Regent) در لندن هم به خاطر افزایش شدید دما به رنگ زرد و قهوه‌ای درآمده است. ساکنان لندن و گردشگران همه به خاطر افزایش شدید دمای هوا به دنبال سایه درختان پارک‌ها هستند تا خود را از گزند تابش شدید خورشید محفوظ بدارند.

موج گرما امروز در شهر لندن پایتخت انگلیس (۲۷ ژوئیه) به ۳۷ درجه سانتیگراد (۹۸.۶ درجه فارنهایت) رسید. اداره هواشناسی انگلیس با انتشار بیانیه‌ای سطح هشدار سه را به خاطر احتمال وقوع طوفان همراه با رعد و برق شدید در شرق و جنوب شرق این کشور اعلام کرد. این وضعیت تا صبح شنبه ادامه خواهد داشت. این سطح هشدار معمولا زمانی که حداقل در دو روز متوالی درجه حرارت به ۳۰ درجه سانتیگراد (۸۶ F) یا بیشتر در روز افزایش یابد و به کمتر از ۱۵ درجه سانتیگراد (۵۹ F) در شب برسد، صادر شود.

مقامات لندن روز پنج شنبه هشدار آلودگی بالا را هم صادر کردند و مقامات آتش نشانی خواستار ممنوعیت آشپزی در پارک‌ها شدند. مقامات به رانندگان هشدار دادند که در کنار جاده‌ها زباله نریزند زیرا ممکن است بر اثر تابش نور خورشید به زباله‌ها و انعکاس آن در مناطق جنگلی آتش سوزی ایجاد شود.

­محققان می‌گویند که موج‌های گرمایی که در حال حاضر در شمال اروپا دیده می‌شوند، به دلیل تغییرات آب و هوایی، دو برابر شده است. دانشمندان تیم آب و هوای جهانی اعلام کرده اند که مشاهدات و پیش بینی‌های مربوط به کشور‌های هلند، دانمارک و ایرلند را با پیشینه‌های تاریخی خود در اوایل دهه ۱۹۰۰ مقایسه کرده اند به این نتیجه رسیده اند که تداوم سه روزه گرمای شدید در این مناطق حداقل دو برابر شده است.

آن‌ها همچنین اعلام کردند که ارتباط بین پدیده‌های آب و هوایی و تغییرات آب و هوایی وجود دارد و به این نتیجه رسیده اند که دمای فعلی شمال اروپا بسیار غیرمعمول است و اطلاعات کافی برای پیش بینی احتمال وقوع آن‌ها در آینده وجود ندارد.

گفتنی است؛ برنامه اروپایی «کوپرنیکوس» برنامه رصد زمین از فضا است که داده‌ها و اطلاعاتی فراهم می‌کند. این داده‌ها بطور رایگان در دسترس همه قرار دارد.

داده‌هایی که «کوپرنیکوس» فراهم می‌کند به محافظت و حفظ جان افراد در صورت بروز فجایع و بحران‌های انسانی کمک می‌کند.

تخمین زده می‌شود که سود حاصل از برنامه «کوپرنیکوس» بین سال‌های ۲۰۱۴ -۲۰۲۱ به ۹ میلیارد یورو برسد. این در حالی است که هزینه کل این پروژه، ۴.۳ میلیارد یورو است. برنامه «کوپرنیکوس» تاکنون، سالانه ۱۵۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است و گمان می‌رود این میزان بیشتر هم بشود انتظار می‌رود سود حاصل از بکار گیری برنامه کوپرنیکوس در حوزه نفت و گاز، تا سال ۲۰۲۰ به ۳۱۲ میلیون یورو برسد.


بیشتر بخوانید: برگزاری مراسم سنتی در ژاپن برای خنک کردن هوا + فیلم 


انتهای پیام/
 

نابودی فضای سبز + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار