چرا الجزایر از روسیه سلاح می‌خرد؟

سفیر روسیه در الجزیره در مصاحبه با اسپوتنیک به شرح دلایل خرید گسترده سلاح الجزایر از مسکو پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ایگور بلیایف، سفیر روسیه در الجزایر،  اعلام کرد اوضاع در خاورمیانه و بحران‌های مسلحانه در کشور‌های همسایه این کشور از جمله دلایلی هستند که الجزایر از چند سال پیش خرید سلاح‌های زیادی را از روسیه آغاز کرده است.

او با اشاره به اوضاع خاورمیانه و بحران‌های موجود در کشور‌های همسایه الجزایر گفت: به این دلیل است که الجزایر ترجیح می‌دهد روابط خود را با روسیه مستحکم‌تر کند.

سفیر روسیه در الجزایر در گفتگو با اسپوتنیک همچنین اعلام کرد الجزایر به دلایل تاریخی، خریدار نیمی از سلاح‌هایی است که روسیه به قاره آفریقا صادر می‌کند، اما اوضاع حاکم بر مرز‌های این کشور نیز از دلایلی است که الجزایر از روسیه سلاح خریداری می‌کند.

این دیپلمات روس افزود: «همکاری نظامی و فنی یکی از حوزه‌های کلیدی در روابط ما است. این اوضاع در زمان مبارزه مردم الجزایر برای استقلال ایجاد شده است که در آن روسیه نقشی بسیار کلیدی ایفا کرد. در زمان‌های اخیر، با ابتکار مقامات الجزایری و احتمالا به علت اوضاع کنونی در خاورمیانه و شمال آفریقا، این همکاری به طور مرتب به گسترش خود ادامه داده است».

وی یادآور شد بحران‌های مسلحانه زیادی در نزدیکی مرز‌های الجزایر همواره وجود داشته‌اند که بحران لیبی و کشور مالی از جمله آن‌ها در حال حاضر است.

سفیر روسیه در الجزایر در پاسخ به این سوال که آیا مسکو والجزیره می‌توانند با هم برای پیشرفت سلاح‌ها همکاری کنند، گفت: اگر دو کشور علاقه‌مند باشند، همه چیز امکان پذیر است.

الجزایر با استفاده از منافع مالی سال‌های ۲۰۰۰ که بهای نفت افزایش یافته بود، با خرید تجهیزات پیشرفته و نوسازی تجهیزات قدیمی، برنامه وسیعی را برای تجهیز ارتش خود به پیش برد. روسیه شریک اصلی الجزایر در نوسازی ارتش این کشور بود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در دیدار سال ۲۰۰۶ خود از الجزایر، در مشارکت راهبردی میان دو کشور که در سال ۲۰۰۱ در مسکو، آغاز شده بود، با تسویه بدهی ۴/۷ میلیارد دلاری الجزایر، پویایی زیادی ایجاد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آفریقا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار