جدیدترین کتاب میرجلال الدین کزازی منتشر شد

میرجلال الدین کزازی در جدیدترین فعالیت خود، کتاب «در سرزمین سایه ها» را با شرح حال سفر به انگلستان و اسکاتلند منتشر کرد.

میرجلال الدین کزازی پژوهشگر ادبی و شاهنامه پژوه در گفتگو با خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص کتاب جدیدش گفت: کتاب «در سرزمین سایه ها» چند روز پیش چاپ شد.این کتاب روزنگارهای سفر به انگلستان و اسکاتلند است که تابستان سال گذشته من  یک ماه و اندی را در این دو سرزمین گذراندم.

وی با بیان اینکه این کتاب گزارش این سفر است که به شیوه سفرنامه های پیشین نوشته شده است، گفت:این را نشر دیباچه با شیوه پاکیزه و چشم انداز هم با پوشینه یا جلد سخت یا جلد نرم چاپ کرده است.

پژوهشگر ادبی و شاهنامه پژوه افزود: کتابی هم در دست نگارش دارم که فکر می کنم تا یکی دو ماه دیگر نوشتن آن به پایان برسد.این کتاب درباره چیستی هنر  و چگونگی آفرینش هنری با درنگی افزون تر بر هنر خنیا یا موسیقی است.

وی ادامه داد:این کتاب را به خواست دوستی که در این هنر دستی بلند دارد آغاز کردم البته به غیر از نوشتن کتاب، تمام زمینه های آن ( موضوعات کتاب) با سلیقه و کارهای من سازگار بود البته نامی برای این کتاب هنوز انتخاب نکرده ام.شاید نام آن « هنر چیست؟ هنرمند کیست ؟ » باشد.

این پژوهشگر ادبی با اشاره به  کتاب در دست نگارشش اظهار کرد: همان دوستی که از من درخواست کرد که این کتاب را بنویسم بنگاه نشر هم دارد،سرپرست یونسکو هم از آن جایی که زمینه کتاب با آرمان های این سازمان جهانی فرهنگی در پیوند است خواسته اند که به شیوه ای نمادین در شمار انتشارات این سازمان جای بگیرد و مهر یونسکو را بر آن بزنند.

این شاهنامه پژوه با اشاره به کتاب در دست انتشارش بیان کرد: کتابی  با نام «در این خم چرخ» زیر چاپ است .در این کتاب سروده های من که پراکنده چاپ شده است به گونه ای جنگواره گردآوری و چاپ خواهد شد.این دفتر سروده های سال 96 را در بر خواهد داشت و نشر دیباچه به زیر چاپ برده است.

انتهای پیام/

«در سرزمین سایه ها» به بازار کتاب رسید

 

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار