شهر کاشان مجهز به پایش تصویری ترافیکی می شود

شهردار کاشان از اجرای پایش تصویری در 10 نقطه ترافیکی و امنیتی شهر تا یک ماه آینده خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید ابریشمی راد، در پنجاه و چهارمین جلسه رسمی شورای شهرگفت: بعد از سال ها 300 میلیون تومان از محل جرائم کاشان از استان به کاشان دادند که بر اساس این مبلغ 10 نقطه ضروری شهر مجهز به سامانه نمایشگر و پایش شهری می شود.

وی  خرید 10 دوربین پایش تصویری برای 5 نقطه ترافیکی و 5 نقطه امنیتی را یادآورشد و گفت: بخشی از هزینه دوربین ها نیزعلاوه بر آن  300 میلیون تومان از محل اعتبارات شهرداری خریداری شد.

به گفته شهردار کاشان ، اگر هر سال 10 تا 15 نقطه اضافه شود درچهار سال تمام گلوگاه ها و نقاط حساس شهر ، دارای پایش تصویری و نمایشگر می شود.

ابریشمی راد ، ضرورت توجه و دقت به حفظ منابع درارتقای بهره وری و کاهش هزینه ها را تاکیدکرد و گفت: وظیفه ما ایجاد وضعیت فیزیکی معابر برای سواره و پیاده روها به صورت مطلوب، ایمن و راحت با کیفیت با دوام و استفاده از کم هزینه ترین  مواد مصرفی است.

به گفته وی، تغییرات زیاد در هنگام اجرای طرح ها بدلیل  نبود اعمال نظر کارشناسان و بهره بردار یکی از مسائلی است که به شدت هزینه بر است به این دلیل ما کمیسیون تصویب طرح ها را در حوزه عمران با حضور دو نفر از کارشناسان عمران تشکیل دادیم تا شرایط به گونه ای نباشد که اول کار کنیم بعد فکر کنیم.

شهردار کاشان، کاهش  درصد تغییرات طرح و هزینه های گزاف را از مزایای تشکیل کمیسیون تصویب طرح ها در شهرداری دانست و گفت: با این کاربهره وری ارتقا و هزینه ها کاهش می یابد.

ابریشمی راد، در پایان انتقال پساب و بهرگیری از پساب را نیز از طرح های مهم شهرداری برشمرد و گفت: با وجود اینکه پیمانکار شهرداری در اجرای لوله گذاری انتقال پساب یک میلیارد تومان طلب دارد  باز هم  انتقال پساب را با هزینه 3 میلیارد تومان قبول کرد.

وی در خصوص بحث سیلاب ها دو نکته مهم را قابل توجه دانست و گفت: بحث ما با میراث فرهنگی در باره بستن بلوار امام خامنه ای باید حل شود چون میراث فرهنگی اعلام کرده است اینجا سابقه 5 هزار ساله دارد ولی از طرفی ما هم نمی توانیم به خاطر امنیت و سلامت مردم منتظر میراث شویم چون دو نقطه آسیب پذیر شامل مجموعه مسکن مهر و دریاچه ناجی آباد وجود دارد که اگر حجم بارندگی از آن بیشتر و سرریز شود، سیلاب جاری می شود.

به گفته وی، ما باید در هدایت آبهای بالادست یک سیل بند در بالادست اتوبان اجرا کنیم و آب را از مجموعه سفید آب پایین دست در اراضی ملی بفرستیم به شرطی که به ما اجازه بدهند تا امتداد کانال به رودخانه لتحر وصل شود.

شهردارکاشان در خصوص این نظر خود برای اجرای سیل بند نظر مشورتی و پیشنهاد اعضای شورای شهر را نیز خواستارشد.

تخصیص  اعتبار 2 میلیاردی برای اجرای طرح آبخوان در بالادست کاشان از طریق مدیریت بحران فرمانداری

ابریشمی راد، تخصیص  اعتبار 2 میلیاردی برای اجرای طرح آبخوان را با توجه به برگزاری جلسات مدیریت بحران و درخواست و پیگیری های آن یادآورشد و گفت: این اعتباربرای اجرای آبخوان در بالادست  کاشان از محل اعتبارات صندوق ذخیره ارزی با اجازه مقام معظم رهبری اختصاص یافته است و کار شروع خواهد شد.

وی با تاکید بر گزارش منابع طبیعی مبنی بر حضورعده ای از معارضان  که جلوی کار را گرفتند گفت: اگر مساله آن برطرف نشود به رغم اعتباری که  دولت گذاشته و شهرداری ورود و کمک کرده است بحرانی که شهر را تهدید می کند برطرف نخواهد شد.

ابریشمی راد، رفع مشکل معارضان در ایجاد آبخوان را با همکاری دادگستری و دادستانی خواستارشد و گفت: ایجاد آبخوان بصوت کامل با هفت بند نیازمند رای دادگاه و رفع مشکل مالکیت رفع مالکیت است.

وی گفت: اگرموضوع چم رود حل شود برای منطقه حیدر نیز راهکار جدیدی بویژه با اجرای آبخوان در بالای پارک شهر و هدایت سیل به این مجموعه دو سه هزار هکتاری ارائه می شود.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شورای شهر ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار