در گفتگو مدیر یک شرکت استارت‌آپی با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

استارت‌آپ‌ها ار فضای رقابتی نامناسب رنج می‌برند

ایجاد بستر‌های رقابتی و زیرساخت اینترنتی مناسب از جمله خواسته‌های صاحبان استارت‌آپ‌‌های ایرانی می‌باشد.

فضای رقابتی نامناسبی که  استارت‌آپ ها از آن رنج می‌برند!به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  از آغاز بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ دو روز می‌گذرد. در روزهای سپری‌شده با بازدید از شرکت‌های استارت‌آپ و شرکت‌های ایده‌‎پرداز در حوزه فناوری، پیشرفت حاصل شده در یک سال گذشته را به راحتی می‌توانیم احساس کنیم. در همین رابطه خیرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با رضا مرواریدی، مدیر یک شرکت کسب وکار در حوزه فناوری گفت وگو کرده است که در ادامه ملاحظه می‌کنید.

مهم‌ترین مشکلات موجود بر سر راه شرکت‌های کسب‌وکاری ایران چیست؟

یکی از ابتدایی‌ترین و مهمترین مشکلات کسب‌و‌کارهای کشور بستر اینترنت می باشد که در سالهای اخیر این موضوع اندکی بهتر شده اما هنوز آنطور که باید نیست. در واقع آنچنان که باید، به نیازهایی که در بازار و آن توانمندی که در شرکت‌های خصوصی است، توجه نمی‌شود.

از سال گذشته تا امروز پیشرفتی در این زمینه احساس می‌کنید؟

بله، از سال گذشته تا به امروز، تقریبا تمام سرویس‌هایی که مردم از آنها استفاده می‌کنند ایرانی شده است و شرکت‌های پیشرو در این زمینه توانسته اند با توجه به سطح فکر، فرهنگ و نیاز مردم خود را هماهنگ و خدماتی را با محوریت آنها به مردم عرضه کنند.

انتظار شما از دستگاه‌های دولتی مانند وزارت ارتباطات به عنوان یک استارت آپ بخش خصوصی چیست؟

ما انتظارات متنوعی از دستگاه‌های مربوط داریم؛ از بخش مالی گرفته تا بخش فنی، ما با مشکل روبه رو و خواستار راه‌حل‌هایی از سوی دولت برای بر طرف کردن آنها هستیم. یکی از مهم‌ترین خواسته‌های ما ایجاد فضای مناسبی است که بتوانیم در آن به رقابت سالم بپردازیم، یعنی اینگونه نباشد که دست یک سری بخش دولتی را باز بگذاریم و خدمات بخش خصوصی در آن موضوع را کمتر ببینیم. به عبارت دیگر یعنی این که به بخش خصوصی هم مانند بخش دولتی باید خوب نگاه شود.

تاثیر نمایشگاه الکامپ بر کسب وکار شما چگونه است؟

اگر تاثیر نداشت ما اصلا شرکت نمی‌کردیم. این نوع خدمت‌دهی به مردم خوب واقع شده است و توانسته بعد از چند سال هنوز تاثیرگذار باشد. 

استقبال مردم از نمایشگاه امسال چگونه بوده است؟

از سال گذشته استقبال ضعیف‌تر شده است. به دلیل این که نمایشگاه در ابتدای هفته آغاز به کار کرد و تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت، این موضوع باعث ناراحتی بسیاری از غرفه‌داران شده است چرا که اگر نمایشگاه از سه شنبه آغاز می شد ما لااقل یک تا دو روز تعطیل داشتیم و این خود می توانست بازدیدکننده بیشتری را جذب کند.

اوضاع کسب وکارها نسبت به سال های گذشته چه اندازه پیشرفت داشته اند؟

در یک نگاه کلی پیشرفت چشمگیری داشتیم اما از دید آماری باید به آمارهای دولتی توجه کرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار