مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان:

وظیفه متولیان کتاب و کتاب خوانی ارتقای سرانه مطالعه و توسعه فرهنگی است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان گفت:وظیفه متولیان کتاب و کتاب خوانی ارتقای سرانه مطالعه و توسعه فرهنگی کشور است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد عبدالملکی در نشست شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان کردستان رفع مشکلات کتابخانه‌ها را به منظور ارتقای سطح خدمت رسانی بسار ضروردانست و گفت: وظیفه ما خدمت رسانی به مردم و ارتقای سرانه مطالعه است و نیل به این هدف با تلاش و احساس مسئولیت میسر می‌شود.
وی افزود: در این راستای مسئولان کتابخانه‌های عمومی باید تعاملات مثبت و سازنده‌ای با سایر ادارات، ارگان‌ها و همچنین فعالان فرهنگی داشته باشند تا بتوانند به اهداف و برنامه‌های خود در خدمت رسانی بهتر و بیشتر برسند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با بیان اینکه وظیفه متولیان کتاب و کتاب خوانی ارتقای سرانه مطالعه و توسعه فرهنگی کشور است بیان کرد: به همین منظور باید از تمامی پتانسیل‌ها برای رسیدن به اهداف کتابخانه‌های عمومی استفاده شود.
وی در ادامه از کتاب به عنوان مهم‌ترین عنصر فرهنگی نام برد و عنوان کرد: کتابداران به منظور اثرگذاری بر مخاطبان و عمومی مردم و انجام وظایف به بهترین شیوه باید خود اهل مطالعه و کتاب باشند.
عبدالملکی بر نقش مهم کتابداران در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید و خاطرنشان کرد: کتابداران به عنوان مشاوران مردم می‌توانند در ارتقای شاخص‌های مطالعه و در نتیجه توسعه فرهنگی کشور نقش داشته باشند.
وی ادامه داد: در حال حاضر استان کردستان دارای ۵۰ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۲۸ باب کتابخانه عمومی مشارکتی با ۴۰ هزار عضو فعال است و باید تلاش کنیم این وضعیت هر چه بیشتر بهبود یابد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از کمبود زیربنا به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات کتابخانه‌ها در کردستان نام برد و گفت: در حال حاضر شاخص زیربنای کتابخانه‌های عمومی کردستان ۳/۱ متر مربع به ازای هر یکصد نفر از جمعیت است که با میانگین کشوری که ۴ متر مربع است فاصله زیادی وجود دارد.
وی در پایان یادآور شد: امید است با همکاری مسئولان پروژه‌های متوقف شده و نیمه کاره این نهاد فرهنگی فعال شوند تا بتوانیم شاهد افزایش سرانه زیربنا در استان باشیم.
انتهای پیام/م

کتابداران در ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه نقش بسزایی دارند

برچسب ها: بازنشر ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.