آغاز چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در گیلان

چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم همزمان با سراسر کشور از امروز در بقعه متبرکه امامزاده هاشم رشت آغاز شد.

حجت الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ گفت:در چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم ۸۰ نفر از خواهران قاری برگزیده مرحله شهرستانی با هم رقابت کردند.

وی با اشاره به اینکه این قاریان در رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم، قرائت، ترتیل و دعاخوانی با هم رقابت کردند افزود: بر اساس آرای داوران ۹ نفر از این شرکت کنندگان برگزیده و به مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم راه می‌یابند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم ۳ روزه است خاطر نشان کرد: فردا نیز ۱۲۰ نفر از قاریان مرد منتخب مرحله شهرستانی زیر نظر ۱۶ داور بومی و غیر بومی با هم رقابت خواهند کرد.

حجت الاسلام ستارعلیزاده افزود: شرکت کنندگان قاری مرد در رشته‌های اذان، تفسیر، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعا خوانی، مقطع خوانی گروهی قرآن، همسرایی و تواشی، حفظ حدیث، معارف و حفظ موضوعی قرآن کریم با هم رقابت خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه در حاشیه برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی، همچنین محافل انس با قرآن کریم نیز در بقاع‌های متبرکه استان در حال برگزاری است تصریح کرد: آیین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم یازدهم مرداد در بقعه متبرکه امامزاده هاشم رشت برگزار خواهد شد و ۲۰ منتخب مرحله استانی برای حضور به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

 

انتهای پیام/م.ع

برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در گیلان

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.