برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان گیلانی در رشت

سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان گیلانی در رشت برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ جابر اخلاقی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان گفت: مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان گیلان امروز در حوزه علمیه امیرالمومنین برگزار شد و قرار است در این مسابقات ۵ روزه ۲ هزارو ۳۱۶ دانش آموز دختر و پسر برای راه یابی به مرحله کشوری باهم رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه این مسابقات در ۲ بخش برادران و خواهران دانش آموز مقطع متوسطه اول و دوم برگزار شده است افزود: مسابقات برادران در حوزه علمیه امیرالمومنین و مسابقات خواهران ۲۳ و ۲۴ اسفند ماه در بقعه متبرکه امامزاده هاشم رشت برگزار خواهد شد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه این تعداد از دانش آموزان در رشته‌های حفظ عمومی و حفظ ویژه، قرائت، ترتیل، مداحی، احکام، اذان و انشای نماز باهم رقابت می‌کنند خاطر نشان کرد: ۷۴ دانش آموز منتخب مرحله استانی به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

جابر اخلاقی افزود: مرحله کشوری سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان تابستان ۹۷ در تهران برگزار خواهد شد.

وی گفت:این مسابقات قرآنی با همکاری و مشارکت اداره کل آموزش و پرورش گیلان، اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان و مدیریت حوزه علمیه امیرالمومنین گیلان در حال برگزاری است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش گیلان اظهار داشت: حفظ عمومی قرآن کریم، شامل برخی از آیات مشخص شده ویژه آزمون و حفظ ویژه شامل حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء،۲۰ جزء و ۳۰ جزء است.

جابر اخلاقی با بیان اینکه ۲۵ داور در این مسابقات داوری خواهند کرد تصریح کرد: سال گذشته ۱۵ نفر از دانش آموزان گیلانی توانستند مقام‌های برتر کشوری را در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان از آن خود کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزانی در رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.