گیلان؛

تجلیل از نخبگان قرآنی آموزش و پرورش گیلان

در مراسمی از ۲۱۴ دانش آموز و استاد برگزیده مسابقات قرآن و عترت گیلان تجلیل شد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان امروز گفت : ۲۷۰  هزار دانش آموز گیلانی امسال در مسابقات قرآنی شرکت کردند که 3 هزار نفر منتخب شدند.
مهدی حاجتی افزود : 72 نفر از دانش آموزان گیلانی برگزیده مسابقات کشوری قرآن و عترت شدند و 16 نفر نیز در سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم دانش آموزی رتبه های اول تا پنجم را کسب کردند.
وی گفت : این دانش آموزان در رشته های حفظ ، قرائت ، ترتیل ، نهج البلاغه ، اذان، صحیفه سجادیه ، احکام و مداحی با یکدیگر رقابت کرده اند.
وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود : حفظ و نشر علوم قرآنی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به کسب رتبه نخست سی چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم  توسط دانش آموز گیلانی تصریح کرد : ابراهیم عبرتی توانست رتبه نخست مسابقات حفظ قرآن کریم را کسب کند.
مدیر کل قرآن و عترت نماز آموزش و پرورش کشور نیز با اشاره به راه اندازی 750 مرکز آموزش قران کریم در کشور گفت : برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ  و قاری قرآن کریم در کشور ، طرح آموزش احکام ، نماز ، حفظ موضوعی و مفاهیم قرآن کریم در مدارس کشور اجراء  می شود.
محمدرضا مسیب زاده به اجرای طرح امام شناسی در مدارس کشور هم اشاره و تصریح کرد : این طرح که در واقع معرفی شخصیت اهل بیت علیمهم السلام است امسال اجرا می شود.
وی گفت : طرح توسعه اقامه نماز جماعت در شورای عالی آموزش و پرورش کشور به تصویب رسیده و بر همین اساس تا کنون 8 هزار یاور نماز در کشور آموزش دیده اند.
آیت الله رمضانی یکی از نمایندگان گیلان در مجلس خبرگان رهبری هم با بیان اینکه در ۳۰۰ آیه از قرآن کریم بر تدبر ، تفکر و تعقل تاکید شده است گفت :  باید رفتار ، گفتار و کردارمان را قرآنی کنیم.


انتهای پیام/ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.