استاندار خراسان رضوی:

باید نسبت به هدف گذاری‌هایی که کرده ایم پیش برویم

استاندار خراسان رضوی گفت: زائر سرا‌های دولتی به هیچ عنوان حق پذیرش و ارائه خدمت به غیر کارکنان خود را ندارند.

باید نسبت به هدف گذاری‌هایی که کرده ایم پیش برویمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی رضا رشیدیان  استاندار خراسان رضوی در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه فصل تابستان افزود: رعایت استاندارد‌های فنی، نکات ایمنی و بهداشتی در این زائرسرا‌ها بسیار مهم است و به نحوه عملکرد آن‌ها باید نظارت داشته تا از کنترل خارج نشوند.

وی تصریح کرد:دستگاه‌ها و نهاد‌هایی که به دنبال ارائه خدمات در مشهد برای کارکنان خود هستند می‌توانند از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنند و بهره ببرند.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به کاهش 16 درصدی تلفات جاده‌ای گفت:ما باید نسبت به هدف گذاری‌هایی که کرده ایم پیش برویم؛ تلفات جاده‌ای باید کاهش یابد و همه‌ی دستگاه‌های مرتبط باید با هدف کاهش 30 درصدی تصادفات پیش بینی لازم برای تأمین امنیت عمومی و کامل مسافران به عمل آورند.

علی رضا رشیدیان با بیان اینکه برنامه ریزی‌هایی از سال گذشته در رابطه با کالا‌های اساسی مردم صورت گرفته افزود: اداره کل صنعت معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف بصورت منظم کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم را رصد کنند و نظارت جدی بر کیفیت و قیمت کالا‌ها داشته باشند.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تربت حیدریه، نیشابور، سبزوار، گناباد و... نسبت به بازرسی و نظارت مستمر بر فعالیت و خدمات ارائه شده توسط مراکز عرضه مواد غذایی، رستوران‌های شهری و بین راهی، مراکز خدماتی و درمانی از لحاظ کیفیت خدمات و رعایت مسائل مربوط به بهداشت و سلامت مردم اقدامات لازم را به عمل آورند.

استاندار خراسان رضوی گفت: پلیس راه و راهور خراسان رضوی باید نسبت به برقراری نظم و تسهیل تردد زائران و مجاوران در مسیر‌های منتهی به مراکز تفریحی و گردشگری اقدامات لازم را انجام دهند.

رشیدیان افزود: ستاد اجرایی خدمات سفر مشهد با محوریت فرمانداری فعالیت خود را در طبرسی 3 افزایش دهند و نمایندگان دستگاه‌ها در این مجموعه مستقر باشند.

وی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رویداد‌های فرهنگی را برنامه ریزی کنند و تا زائران و مسافران بتوانند از ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی موجود در استان استفاده کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: به منظور راهنمایی و اطلاع رسانی زائران و مسافران دستگاه‌های مربوطه نسبت به ایجاد مراکز اطلاع رسانی در مبادی ورودی اقدام نمایند.

علی رضا رشیدیان افزود: به منظور آشنایی بیشتر مجاوران، زائران و گردشگران با استفاده از ظرفیت رادیو زیارت، اطلاع رسانی مناسب از خدمات ارزنده و تأثیر گذار واحد‌های اجرایی خراسان رضوی در حوزه‌های مختلف در ایام تعطیلات به عمل آید.

وی تصریح کرد: کمیته خدمات شهری در خصوص خدمات رسانی پارکینگ به زائران و گردشگران به ویژه در محدوده حرم مطهر با هماهنگی با آستان قدس رضوی در ایام تابستان اقدامات لازم را به عمل آورده و در صورت محدودیت و افزایش زائر پارکینگ‌های جایگزین را مدنظر قرار دهند.

گفتنی است برنامه ریزی برای برگزاری با شکوه مراسم روز عرفه، ایجاد شور و نشاط در برنامه‌های دهه ولایت (عید قربان تاغدیر)، حضور موثر در نمایشگاه گردشگری که از 11 تا 15 شهریور ماه در مشهد برگزار می‌شود و... از موضوعات بررسی شده در این جلسه بود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

برگزاری جلسه ستاد خدمات سفر خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار