آتش به جان هشت نقطه هورالعظیم افتاد

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: هشت نقطه در بخش عراقی تالاب هورالعظیم دچار آتش سوزی است که سه نقطه از این تعداد در عمق بخش عراقی تالاب هستند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عادل مولا، معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان داشت: آتش سوزی محدودی در قسمت شمالی بخش ایرانی تالاب هورالعظیم رخ داد اما به دلیل اینکه این آتش سوزی در عمق تالاب بود تاکنون میزان آتش سوزی برآورد نشده است.

وی افزود: در حال حاضر 8 نقطه در بخش عراقی تالاب هورالعظیم دچار آتش سوزی است که سه نقطه از این تعداد در عمق بخش عراقی تالاب هستند و با هواپیما یا بالگرد به آن ها دسترسی نداریم.

مولا عنوان کرد: این مرحله آتش سوزی نسبت به مرحله گذشته گسترده تر شده است و تاکنون 25 هزار هکتار از بخش عراقی تالاب هورالعظیم طعمه حریق شده است.

 معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: در حال پیگیری اعزام بالگرد به منطقه هستیم و احتمالا  فردا 2 فروند بالگرد آبپاش به خوزستان می رسد تا با اعزام به کشور عراق آتش سوزی تا حدودی مهار شود.

وی عنوان کرد: نزدیک ترین نقطه آتش سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم 6 تا 7 کیلومتر با بخش ایرانی تالاب فاصله دارد و اولویت ما برای عملیات اطفای حریق این نقطه است تا از سرایت آتش به بخش ایرانی تالاب جلوگیری شود.

انتهای پیام/م

هور العظیم کماکان در گیر آتش سوزی 

برچسب ها: محیط زیست ، آتش سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.