هشدار برنامه جهانی غذا؛

یمن با شدیدترین بحران غذایی در جهان رو‌بروست

برنامه جهانی غذا اعلام کرد بیش از هشت میلیون نفر در یمن در گرسنگی شدید به سر می‌برند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، برنامه جهانی غذا (دابلیو اف پی) روز سه شنبه اعلام کرد بیش از هشت میلیون نفر در یمن در گرسنگی شدید به سر می‌برند و به طور کامل به کمک‌های غذایی از خارج کشور متکی‌اند.

شهر صعده که در مرز با عربستان سعودی قرار دارد از مناطقی است که بیشترین آسیب را از جنگ در یمن دیده است. بازار‌های غذا، ساختمان‌های شهرداری و زیرساخت‌های حمل و نقل این شهر به طور کلی نابود شده است.  به جاده‌ها، چاه‌های آب و مزارع کشاورزی به شدت خسارت وارد شده و همین مسئله تأمین مایحتاج ضروری مردم مانند سوخت و محصولات کشاورزی را تحت تأثیر قرار داده و مردم را آواره کرده است.

مناطق روستایی صعده بیشترین میزان سوء تغذیه را در یمن دارد، اما تخریب زیرساخت‌ها و آوارگی مردم در این منطقه باعث سوء تغذیه وحشتناک کودکان شده است.  در حدیده بیش از نیمی از مردم خانه‌های خود را رها و فرار کرده اند و کسانی که مانده اند در معرض جنگ قرار دارند.

عادل عبدالله، ماهیگیر ۴۳ ساله در بندر حدیده که به همراه خانواده اش از جنگ فرار کرده است، گفت: زنان هر وقت که یک هواپیما را مشاهده می‌کنند به شدت می‌ترسند.

استفان اندرسون، رئیس برنامه جهانی غذا در یمن با اعضای یک خانواده یازده نفری که آواره شده بودند دیدار کرد و گفت: مردم یمن اکنون به شدت به صلح نیاز دارند تا معیشت خود را برقرار سازند.

برنامه جهانی غذا در بندر حدیده فعال است و مردم در این شهر در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه قرار دارند. ۲۲ میلیون نفر از جمعیت ۲۹ میلیون نفری یمن اکنون به کمک‌های بشردوستانه نیازمندند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار