رئیس کل دادگستری لرستان مطرح کرد؛

پرونده‌های جرائم خشن به‌ فوریت رسیدگی شود

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: دادستان‌ها پرونده‌های جرائم خشن را باید به‌فوریت رسیدگی کنند تا مردم احساس امنیت و آرامش کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  جعفر بدری، رئیس کل دادگستری لرستان گفت: جریان‌های سیاسی در کشور مختلف است و در مسائل سیاسی اختلاف‌نظر مشکلی ندارد بلکه سبب پیشبرد کار و رقابت بیشتر بین مسئولان برای خدمت به مردم می‌شود.

وی افزود: در فضای سیاسی رقابت به نفع مردم تمام می‌شود، ولی در مسائل فرهنگی و قضایی اختلاف‌نظر‌ها مضر است چراکه وقتی فضای سیاسی ملتهب می‌شود مردم دچار سرگردانی می‌شوند که دستگاه قضایی باید مرجع وماوای همه اشخاص باشد.

رئیس کل دادگستری لرستان عنوان کرد: دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی باید احساس امنیت به جامعه القاء و احساس امنیت را برای همه گروه‌ها ایجاد کنند تا اشخاص مجرم، خلافکار احساس امنیت نکنند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی امروز رکن اصلی برای ایجاد امنیت و آرامش است بیان کرد: برای ایجاد سرمایه‌گذاری، امنیت یکی از برنامه‌های ثابت بوده که باید فضا را برای فعالان اقتصادی آرام کنیم تا سرمایه بیاورند و اشتغال ایجاد کنند.

بدری بیان کرد: در راستای معضل بیکاری که در بعضی مناطق استان لرستان متأسفانه دامن‌گیر خانواده‌ها شده و اثرات آن در جرائم و ناهنجاری‌ها افزایش داشته است باید چاره‌اندیشی شود.

وی بابیان اینکه معضل‌ترین مسائل اجتماعی مسئله بیکاری است گفت: دستگاه قضایی می‌تواند محیط را امن کند تا سرمایه‌گذار بیاید سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال کند و یک عده هم سرکار بروند، ولی باید بعضی برنامه‌ها را دولت پشتیبانی کند.

رئیس کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار نباید احساس خطر کند و دغدغه داشته باشد اظهار داشت: نباید برای سرمایه‌گذار مزاحمت‌ها و باج‌خواهی‌هایی اتفاق بیفتد بلکه باید جلوی باج‌خواهی و مزاحمت‌ها گرفته شود و موانع سرمایه‌گذاری و تولید را برطرف کنیم، امروز سرمایه‌گذار نیاز به حمایت دارد و سیاست دستگاه قضایی نیز همین است.

وی بابیان اینکه در شرایط اقتصادی سختی قرارگرفته‌ایم و همه مسائل مربوط به خارج از کشور نیست افزود: برخی اتفاقات ناشی از سوء تدبیر بعضی دستگاه‌های دولتی است، حداقل یک مدیر وزارتخانه پیشگیری و برنامه‌ریزی کند که قرار است در سیاست‌های جهانی چه اتفاقی بیفتد، همه دستگاه‌ها و جریان‌های سیاسی و کسانی که به فکر ایران هستند کمک کنند فشار‌ها کم و توطئه‌ها خنثی شود.

بدری عنوان کرد: بسیاری از پرونده‌ها و اشخاصی که تحت اتهام هستند ازنظر قانونی مجرم نیستند بلکه از موقعیت‌هایی که برایشان پیش‌آمده سو استفاده کرده‌اند، دولت نباید فرصت‌ها را برای کسانی که از روزنه‌های خلأ قانون استفاده می‌کنند فراهم کند چراکه این‌ها فساد‌های قانونی است.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و خطرات بزرگی را پشت سر گذاشته‌ایم بیان کرد: اگر ما دلسوز نظام و کشور هستیم به‌جای رقابت درگرفتن پست و فکر کردن به منافع شخصی به منافع ملی فکر کنیم و کسانی که در دستگاه اداری کار می‌کنند منافع ملی را اولویت قرار دهند و همه به دولت کمک کنند.

رئیس کل دادگستری لرستان در ادامه گفت: وقتی جرمی اتفاق افتاد در جرائم خشن اولین مرحله باید دستگیری متهم باشد، دادستان‌ها پرونده‌های جرائم خشن را باید به‌فوریت رسیدگی کنند تا مردم احساس امنیت و آرامش داشته باشند و این احساس امنیت و آرامش به جامعه انتقال داده شود.

انتهای پیام/د

دادستان‌های لرستان پرونده‌های جرائم خشن را به فوریت رسیدگی کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.