رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم مطرح کرد:

ساماندهی مراکز بازی های رایانه ای قم

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ محمد کاظم رضوانی  رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود : به دلیل اینکه مراکز بازی های رایانه ای علاوه بر داشتن مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، باید دارای پروانه فعالیت توسط صنف نیز باشند درهمین راستا در گذشته اختلاف نظرهایی در مورد نهاد نظارت کننده بر این مراکز در سطح استان وجود داشت که این امر مشکلاتی را ایجاد می کرد.
وی ادامه داد: به منظور ساماندهی و نظارت بر مراکز بازی های رایانه ای و همچنین مراکز فروش فیلم از سال گذشته با پیگیری و هماهنگی میان دستگاه های مختلف، ستاد ساماندهی مراکز بازی های رایانه ای در قم تشکیل و بر این اساس اقدام های آموزشی ونظارتی خوبی بر مبنای این ستاد بر این مراکز صورت گرفته است.
وی با اشاره به وجود 252 مرکز بازی رایانه ای، 54 مرکز فروش لوح فشرده (سی دی) و 72 مرکز عرضه فیلم و سریال در سطح استان افزود: با توجه به وجود آسیب ها و فرصت های بازی های رایانه ای و افزایش علاقه مندی کودکان، نوجوانان و جوانان به این عرصه، آموزش و نظارت بر این مراکز بسیار اهمیت دارد.
رضوانی، با بیان اینکه اولویت ستاد ساماندهی مراکز بازی های رایانه ای را اقدام های ایجابی و آموزش دانست و بیان کرد: با پیگیری های دادستان و مجموعه های فرهنگی استان، تاکنون چندین دوره آموزشی برای متولیان مراکز بازی های رایانه ای توسط مراکز آموزشی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری برگزار شده است.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری آموزش برای خانواده ها افزود: به منظور آشنایی خانواده ها با آسیب ها و فرصت های بازی های رایانه ای برنامه ریزی لازم برای برگزاری کلاس های آموزشی برای خانواده دانش آموزان در سال تحصیلی آینده صورت گرفته است.
رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: یکی از اقدام های این ستاد برای سالم سازی این موضوع در سطح قم پیگیری و کمک برای دریافت مجوزهای مورد نیاز توسط واحدهای فعال فاقد مجوز و برخورد با مراکز متخلف است.
رضوی با تاکید بر ضرورت تحقیق و پژوهش های علمی در مورد وضعیت بازی های رایانه ای در سطح استان افزود: به منظور برنامه ریزی مناسب تر نسبت به وضعیت بازی های رایانه ای در قم، طرحی تحقیقاتی در تابستان امسال در حال برگزاری است که با استخراج نتایج این طرح مطالعاتی، امکان فهم بهتر وضعیت موجود، برنامه ریزی مناسب تر و شناسایی دقیق تر آسیب ها و چالش های بازی های رایانه ای در سطح استان وجود خواهد داشت.
انتهای پیام/ت

252 مرکز بازی رایانه ای در استان قم وجود دارد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار