تابش در نطق میان دستور:

حل مسائل ریز و درشت جامعه در گرو اصلاح رویکرد سیاسی است

نماینده مردم اردکان گفت: تا رویکرد‌های سیاسی اصلاح نشود و جامعه در فرآیند مقابله بامسائل عدیده و پیچیده مشارکت فعال نداشته باشند هیچ مسئله ریز و درشتی به درستی حل نمی‌شود.

حل مسائل ریز و درشت جامعه در گرو اصلاح رویکرد سیاسی استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 11 مرداد) و در نطق میان از دستور اظهار کرد: از اقدام سنجیده اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور فراهم آوردن امکان بازگشت همشهری زرتشتی سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد که نشانه معنادار به ثمر نشستن تلاش های موثر شخصیت ها و نهادهای مدنی و اهتمام نظام به تثبیت حقوق شهروندی است، صمیمیانه تشکر می‌کنم.

وی بیان کرد: می‌توان با تامل در همین مسئله و توجه به قدرت، وحدت و انسجام ملی در خلق حماسه و در خلق پیروزی های تاریخی و عبور از بحران‌های بزرگ برای امروز کشور هم به درستی درس گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: آنچه ملت ایران را در برابر نظام تا به دندان مسلح به قدرت جهانی حامی او و در برابر نظام متجاوز بعثی وحامیان منطقه ای و بین المللی پیروز کرد، وحدت کلمه، اتکای به رهبری ممتاز امام(ره)، اراده، ایثار ملی، اعتماد، سلامت و درست کاری مسئولان نبود؟ امروز هم برای عبور از چالش ها و بحران ها پیش روی به همان سرمایه اجتماعی و قدرت مردم بازگردیم.

تابش افزود: مردم با مسائل جدی و واقعی روبرو هستند، دشمنان اسلام و ایران برای دامن زدن به این مشکلات سیاست‌ها و برنامه‌های شوم دارند، جنگ را ابتدا به جای میدان های نظامی به درون افکار عمومی و روان جامعه آورده‌اند می‌خواهند ایران را به آینده و جامعه ایرانی را مایوس و بی‌اعتماد به تصویر درآوردند تا در پرتو آن قدرت مردم‌سالاری و همبستگی ملی و توسعه پیشرفت کشور را به مخاطره بیاندازند.

وی به سخنان مقام معظم رهبری اعتماد عمومی مردم اشاره کرد و گفت: رمز عبور از این شرایط خطیر کشور در درجه اول توافق ملی بر سر مسائل پیشرو است، کشور نیازمند گفتگوی ملی است حکومت نخبگان و مردم باید به سوی همدیگر بیایند و با هم گفتگو کنند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب دست به اعتماد ملی بزنند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: باور مردم به فهم واقعی و به موقع مسئولان از مشکلات آنها، باور مردم به عقلانیت، درایت، کارآمدی و سلامت دست اندرکاران، باور مردم به انعطاف و اصلاح پذیری نظام و باور مردم به داشتن آینده بهتر برای خود و فرزندان شان آنها را مصمم و فعال در برابر رویاهای خام ترامپ و همپیمانان منطقه ایش می‌کند.

تابش ادامه داد: به درستی غالب دلسوزان نظام، انقلاب و ایران به این نتیجه رسیده اند که نقطه آغاز برای حل مسائل مهم و جدید اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در میدان سیاست است، تا رویکرد های سیاسی اصلاح نشود، تا اعتماد سیاسی ترمیم و تقویت نشود، تا نخبگان و جامعه در فرآیند مقابله با مسائل عدیده و پیچیده مشارکت فعال نداشته باشند هیچ مسئله ریز و درشتی به درستی حل نمی شود. برای این کار باید جامعه و نخبگان احساس کنند در این شرایط جدید اراده و نگاه جدید از سوی دستگاه های مسئول ها به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه این معنا را در سه سطح سیاست خارجی، سیاست داخلی و سیاست اقتصادی به اقتصار چنین می توان طبقه بندی کرد، گفت: در سیاست خارجی محوریت وزارت امور خارجه به عنوان سکان دار سیاست خارجی به پرهیز از موازی کاری، اقدامات و بیان اظهارات تنش آفرین، پیگیری و استیفای حقوق ملت برای جلوگیری از فروش نفت که نقض مقررات بین المللی و نقض دیوان بین المللی دادگستری است.

نماینده مردم اردکان در مجلس اظهار کرد: تدوین استراتژی برای مذاکره احتمالی با آمریکا در چارچوب اصول عزت، حکمت و مصلحت تداوم گفتگو و تعامل با کشورهای اروپایی و همچنین کشورهای چین و روسیه برای حل مسائل منطقه‌ای و مقابله با افراطی‌گری‌های آمریکا و برای دور کردن سایه جنگ و تروریست از منطقه و همچنین تامین نیازهای مالی و بانکی و تکنولوژی ایران در سیاست داخلی توجه به خواسته‌های قشرهای مختلف اجتماعی به خصوص زنان، جوانان، اقوام، مذاهب با کم کردن محدودیت‌ها و مداخله‌های نابجا در زندگی خصوصی و حقوق شهروندی آنان توجه عملی به نظرات و دیدگاه نخبگان فعالان مدنی احزاب و تشکل‌های سیاسی و به رسمیت‌ شناختن فعالیت‌های آنان است.

نماینده مجلس دهم در پایان تصریح کرد: باید همه باهم بکوشیم که فرصت ها را از دست ندهیم و به موقع در برابر بحران ها و طوفان ها بایستیم تا همه تهدیدها به فرصت هایی برای ایران عزیز و مردم شریف تبدیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار