لزوم تشکیل معین‌های فرهنگی در استان کرمان

با توجه به ارتکاب جرم در جوانان و حضور آنان در زندان‌های استان کرمان باید با استفاده از ظرفیت شرکت‌های بزرگ، معین‌های فرهنگی تشکیل شود تا از افزایش آمار زندانیان جلوگیری شود.

لزوم تشکیل معین‌های فرهنگی در استان کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محسن نیک ورز دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان گفت: مسئولین روابط عمومی و فرهنگی در دستگاه قضایی به عنوان افسران جنگ نرم فعالیت می‌کنند و نقش موثری در ارتقاء سطح فرهنگ در مجموعه قضایی و جامعه دارند.

وی در گردهمایی مشترک مسئولان روابط عمومی و فرهنگی دادگستری استان کرمان به میزبانی حوزه قضایی سیرجان و شرکت صنعتی و معدنی گلگهر سیرجان برگزار گردید، گفت:روابط عمومی پلی بین سازمان و مخاطبین سازمان است که با افکار عمومی ارتباط تنگاتنگ و مستقیمی دارد و نیازمند ارائه تصویر روشنی از اقدامات سازمان به مخاطبین است.

نیک ورز گفت: به روابط عمومی به عنوان حرفه نگاه می‌کنیم و باید توجه داشته باشیم که این حرفه روز به روز تقویت شود و از آن در راستای اهداف سازمان بیشتر استفاده شود.

وی افزود:با شرایط فعلی و کم کاری بعضی از مسئولین در حوزه فرهنگی، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) با اعتمادی که به جوانان داشتند دستور آتش به اختیاری را صادر کردند و بخشی از کار فرهنگی در دستگاه قضایی شامل این امر مهم خواهد شد.

نیک ورز با اشاره به اینکه زندان‌های هر شهر نمونه‌ای از کم کاری و نواقص مسئولین است، گفت:: مسئولین باید به زندان‌ها سربزند و ببینند چه کوتاهی صورت گرفته که جوانان به سمت فروش مشروبات الکلی، مواد مخدر و قاچاق مواد مخدر روی آوردند و باید مجازات شوند.

دادستان شهرستان سیرجان ضمن تشکر از کمک‌های شرکت صنعتی و معدنی گل گهر افزود: کمک مجموعه‌هایی مانند گل گهر در حوزه شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر بوده است و این مجموعه توانسته در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی گام‌های خوبی در سطح شهرستان، استان و کشور بردارد.

وی گفت:مجموعه گلگهر در سال گذشته که سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری شده بود معین اقتصادی خیلی از شهرستان‌ها بوده است و می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم و معین فرهنگی هم داشته باشیم.

نیک ورز افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری ما در حوزه کتاب و کتابخوانی در دنیا عقب هستیم و لازم است انقلاب ویژه‌ای در این حوزه صورت گیرد.

دادستان شهرستان سیرجان گفت: با کمک مجموعه گل گهر و موسسه فرهنگی معراج اندیشه توانستیم بالغ بر هزار جلد کتاب آموزنده در زندان‌های شهرستان سیرجان توزیع کنیم و استقبال خوبی صورت گرفت و این کار سبب شد یک زندانی با ۳ فقره سابقه مهم، نویسنده شود و کتابی بنویسد و به چاپ برسد.

وی افزود: اگر در همه‌ی حوزه‌ها به موضوع کتاب و کتابخوانی بیشتر توجه شود در افزایش سطح آگاهی و فرهنگی موثر خواهد بود.

دادستان شهرستان سیرجان با اشاره به اینکه روابط عمومی وظیفه انعکاس تلاش کارکنان دستگاه قضایی و قضات را برعهده دارد گفت: با توسعه فضای مجازی اهمیت کار روابط عمومی و اطلاع رسانی به افکار عمومی بیش از پیش شده است.

دکتر حمید شکری خانقاه، استاد دانشگاه‌های تهران عضو هیات علمی دانشگاه تهران در این گردهمایی گفت: وظیفه روابط عمومی اطلاع رسانی نیست بلکه مدیریت اجتماعی و مدیریت کلمات و احساسات است.

وی افزود: ما در روابط عمومی شعار‌های زیادی میدهیم و تعاریف زیادی از روابط عمومی داریم، اما به عمل که می‌رسد مدیران ارشد بستر لازم را برای روابط عمومی فراهم نمی‌کنند.

شکری به ویژگی‌های مسئولان روابط عمومی اشاره کرد و گفت:: مسئولان روابط عمومی باید مستقل باشند، مطالبه گری کنند، امکانات کافی در اختیارشان باشد، بودجه مستقلی برای آنان در نظر گرفته شود و فقط در حوزه‌ی روابط عمومی و فرهنگی فعالیت داشته باشند تا بتوانند در راستا‌ی اهداف تعیین شده قدم بر دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت:: روابط عمومی به عنوان کارشناس ارتباطی باید نگاه مردم را نسبت به قوه قضاییه مدیریت کنند و این موضوع نیازمند روابط عمومی پویا و قدرتمند است.
انتهای پیام/ح

تشکیل معین های فرهنگی در کرمان الزامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار