مرندی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

یک قدم عقب نشینی در برابر آمریکا، صد قدم آنها را در مقابله با ما پیش خواهد برد/ مذاکره با ایالات متحده به هر نحوی دانسته یا نادانسته، خیانت به کشور است

کارشناس امور بین‌الملل گفت: تا زمانی که آمریکایی‌ها از موضع خود عقب نشینی نکنند، جای هیچگونه بحث و گفت‌وگویی با آنها در هیچ زمینه‌ای باقی نمی‌ماند.

محمد مرندی  کارشناس مسائل بین‌الملل  در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در ارتباط با مداخله آمریکا در امور داخلی کشورها به‌ویژه ایران گفت: مقامات آمریکایی همواره در امور داخلی کشورمان مداخله کرده اند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آمریکا به دنبال جنگ روانی در کشور است؛ گفت: آمریکایی‌ها در تلاش هستند تا در تمام زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... با به هم ریختن امور داخلی ایران، فضا را ملتهب کنند.  تهدیدات و  تحریم ‌های اخیر آمریکا علیه کشورمان به‌ویژه در زمینه اقتصادی نیز همه با همین هدف اعمال می‌شوند.

مرندی با اشاره به تبعیت برخی مخالفان نظام از رسانه‌های معاند گفت: گرچه برخی مخالفان نظام با پیروی از اظهارات شبکه‌های خارجی و معاند در زمین حریف بازی می‌کنند و تلاش می‌کنند تا در کشور ایجاد تشنج و ناآرامی کنند، اما با این حال اگر مردم و مقامات کشورمان در کنار یکدیگر باشند، اجازه نخواهند داد تا آمریکایی‌ها فرصتی برای مانور دادن و اعمال فشار در کشور بیابند.

وی با تاکید بر اینکه هدف آمریکا از مذاکره مجدد، بازی با ایران و نقض قوانین است؛ بیان کرد: مذاکره با آمریکا احمقانه‌ترین کار است. آنها به دنبال امتیاز گرفتن از ایران هستند، امتیازاتی که استقلال و حاکمیت کشورمان را هدف می‌گیرد. اگر آمریکایی‌ها حس کنند که ما در موضع ضعف قرار گرفتیم، بدون شک به ما رحم نخواهند کرد.

مرندی در پایان با بیان اینکه اشاره به مذاکره به هر نحوی، دانسته یا نادانسته خیانت به کشور است؛ گفت: تا زمانیکه آمریکایی‌ها از موضع خود عقب نشینی نکنند، جای هیچگونه بحث و گفت‌وگویی با آنها در هیچ زمینه‌ای باقی نمی‌ماند. یک قدم عقب نشینی در برابر آمریکا، صد قدم آنها را در مقابله با ما پیش خواهد برد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار