افزایش بهای نفت پس از دو روز روند کاهشی

بهای جهانی نفت در معاملات روز پنجشنبه به تاثیر از کاهش ذخایر نفت خام آمریکا و احتمال بالاگرفتن اختلافات تجاری میان واشنگتن و پکن با افزایش همراه بود.

افزایش بهای نفت پس از دو روز روند کاهشیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در معاملات روز پنجشنبه به تاثیر از کاهش ذخایر نفت خام آمریکا و تشدید نگرانی ها درباره احتمال بالاگرفتن اختلافات تجاری میان واشنگتن و پکن با افزایش همراه بود.

بر این اساس، هر بشکه نفت برنت پس از سقوط 2.5 درصدی قیمت، با 25 سنت افزایش معادل  0.4 درصد 72 دلار و 64 سنت داد و ستد شد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 26 سنت افزایش معادل 0.4 درصد، 67 دلار و 92 سنت معامله شد.

با این افزایش قیمت، بازار نفت صرفا بخشی از زیان خود طی دو روز گذشته را جبران کرده است.

حجم ذخایر نفت خام آمریکا در پی رشد واردات در هفته گذشته  3 میلیون و 800 هزار بشکه افزایش داشت. این در حالی است که بنابر گزارش تحلیلگران انتظار می رود ذخایر نفت خام آمریکا با کاهش 2 میلیون و 800 هزار بشکه‌ای  مواجه است.

همچنین افزایش اختلافات تجاری آمریکا و چین از دیگر علل افزایش بهای نفت است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته اعلام کرد احتمال دارد تعرفه  گمرکی بر 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین را از 10 درصد به 25 درصد افزایش دهد. این در حالی بود که چین نیز دولت ترامپ را با واکنش تلافی جویانه تهدید کرد.

بیشترین کاهش دو شاخص اصلی نفت در ماه ژوئیه متعلق به سال 2016 است که در آن نفت برنت 6 درصد و نفت وست تگزاس 7 درصد کاهش داشت.

انتهای پیام/

بهای نفت در روز دوم ماه اوت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار