تولید موفق آبزیان در رفسنجان درکنار باغ داری پسته

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: سالانه بیش از ۹۵ تن ماهی سردآبی و گرمابی از استخر‌های پرورش ماهی در این شهرستان برداشت می‌شود.

تولید موفق آبزیان در رفسنجان درکنار باغ داری پستهبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: ۲۴ واحد استخر پرورش ماهی در شهرستان رفسنجان احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۱۲ واحد ماهی قزل آلاو ماهی کپور پرورش پیدا می‌کند افزود: ۱۲ واحد دیگر پرورش ماهی در رفسنجان بدون استفاده باقی مانده است.

وی گفت: ۵۵ هزار قطعه بچه ماهی کپور در ۱۰ واحد پرورش ماهی رفسنجان اخیرا رهاسازی شده و در چهار ماه آینده برداشت خواهد شد.

رضایی تصریح کرد: ۴۰ کیسه معادل ۴۰۰ کیلوگرم خوراک ماهی طی سال جاری در این ۱۲ استخر پرورش ماهی به طور رایگان توزیع شده است.

وی پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی را نمونه‌ای از اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: چاه‌های کشاورزی رفسنجان ظرفیت تولید ۹۰۰ تن ماهی را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان افزود: ۳.۵ میلیون تومان درآمد خالص در تولید هر تن ماهی به دست می‌آید.

رضایی بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین محور‌های سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز تقویت کسب و کار‌های کوچک و متوسط است که مردم به خوبی می‌توانند مجری اینگونه طرح‌ها باشند.

بیش از یکهزار و ۱۰۰ حلقه چاه کشاورزی و بیش از ۸۰ هزار هکتار باغ رفسنجان پسته در رفسنجان وجود دارد که می‌توان با آب کشاورزی این چاه‌ها در کنار آبیاری باغات پرورش ماهی را نیز انجام داد.

انتهای پیام/ح

پرورش ماهی در کنار باغات پسته رفسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار