رییس اتحادیه تولید کنندگان محصولات نساجی اصفهان:

اصفهان و یزد قطب نساجی کشور

رییس اتحادیه تولید کنندگان محصولات نساجی اصفهان گفت: اصفهان و یزد دو شهر مهم در تولیدات نساجی به حساب می‌آیند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ابراهیم شیشه گر رییس اتحادیه تولید کنندگان محصولات نساجی اصفهان به بیان مشکلاتی در حوزه صنعت نساجی پرداخت و مهم ترین مشکل این حوزه را واردات بی رویه پوشاک دانست در حالی که مدعی شد مسئولان  از این موضوع آگاهی دارند و با این حال جلوی واردات را نمی‌گیرند!

وی افزود: نساجی بعد از نفت دومین و مهم ترین صنعت در ایران شناخته می‌شود و این درحالی است که این روزها فعالیت در این صنعت توجیه اقتصادی ندارد، چرا که هزینه‌ها افزایش یافته و رقابتی میان ایران و کشورهای دیگر تولید کننده به دلیل هزینه بالای محصول نهایی در ایران وجود ندارد.

رییس اتحادیه تولید کنندگان محصولات نساجی اصفهان اضافه کرد: علاوه بر افزایش هزینه مواد اولیه در ایران روزانه شاهد افزایش واردات محصولات تمام شده نساجی مانند پوشاک به کشور هستیم، در نهایت باید فرسوده بودن ماشین آلات و ناتوانی در به روزرسانی دستگاه‌ها را نیز به لیست مشکلات این صنعت اضافه کرد.

شیشه گر افزود: کارخانجات نساجی اکثرا در کردآباد و محدوده اصفهان هستند اما بنا بر دستورات، این کارخانه‌ها به خارج از شهر باید منتقل شوند، در صورتی که جابجایی‌ها هزینه‌ به همراه دارد، با این حال وام‌هایی با بهره ۱۸ درصدی از سوی دولت اعطا می‌شود اما قطعا نرخ بالای سود این وام‌ها، برای حیات تولیدکنندگان به صرفه نیست.

وی اضافه کرد: اصفهان و یزد دو شهر مهم در تولیدات نساجی به حساب می‌آیند، اما به جای اینکه روزانه شاهد صدور پروانه کارگاهی باشیم، هر روز چهار الی پنج کارگاه پروانه خود را باطل می‌کنند، علاوه بر این نزدیک به ۴۰ درصد از چک‌های فعالان این صنعت برگشت می‌شود.

رییس اتحادیه تولید کنندگان محصولات نساجی اصفهان گفت: متاسفانه و یا خوشبختانه محصولات خارجی با یک سوم هزینه تولید در ایران، روانه بازار می‌شود و اکثر این محصولات چینی هستند. حتی صادراتی هم در این صنعت نداریم و متاسفانه کشورهایی مانند ترکیه با تهیه یک پاساژ برای تولید کنندگان خود در ایران، هزینه جابجایی محصولاتشان را به حداقل رسانده‌اند و در تهران پوشاک خود را همراه با فاکتور راهی بازار می‌کنند.

شیشه گر خاطرنشان کرد: البته با دیدن چنین رویه‌هایی شکایت‌هایی داشته‌ایم و صحبت هایمان را به گوش مسئولان رسانده‌ایم، اما پس از جلسات متعددی که برگزار کرده‌اند هنوز اقدام موثری انجام نشده است.

 

انتهای پیام/م

اصفهان و یزد پیشتاز در نساجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.