۵۱۲ پرونده تخلف صنفی به تعزیرات حکومتی ارسال شد

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: طی ۷ هزار و ۱۶۹ بازرسی از واحد‌های صنفی، ۵۱۲ پرونده تخلف از اول امسال تا کنون تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

۵۱۲ پرونده تخلف صنفی به تعزیرات حکومتی ارسال شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مسلم مروجی فرد سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: از ابتدای سال تاکنون در مجموع ۷ هزار و ۱۶۹ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی در جنوب کرمان توسط بازرسان این سازمان انجام شده است.

وی افزود: در این بازرسی ها، ۵۱۲ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

مروجی فرد با بیان اینکه در مدت یاد شده ۲۹۴ مورد شکایات مردمی دریافت و مورد بررسی قرار گرفته است تصریح کرد:گشت‌های مشترک بازرسی این مدت نیز شامل ۱۱۴ گشت با نهاد‌های مربوطه از جمله اتاق اصناف، فرمانداری، تعزیرات، اداره استاندارد، بهداشت و میراث فرهنگی بوده است.

وی گفت:: بیشترین آمار شکایات دریافتی مربوط به گران فروشی، عدم درج قیمت و کم فروشی و اغلب مربوط به کالاهایی، چون میوه و خواروبار بوده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: با توجه به برنامه‌های دولت و نظر به شرایط ویژه اقتصادی کنونی و ضرورت بهره گیری از تمام ظرفیت‌های موجود برای ایجاد ثبات و نظارت بر بازار، ضرورت استفاده حداکثری از مشارکت‌های مردمی برای تحقق این مهم و توجه بیش از پیش به طرح ناظران افتخاری در دستورکار قرار گرفته است.

مروجی فرد اظهار کرد: افراد علاقمند در صورت تمایل با مراجعه به پورتال سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می‌توانند نسبت به ثبت نام در گروه ناظران‌افتخاری، اقدام کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان همچنین گفت: در راستای بهبود فرآیند خدمت رسانی مطلوب به اصناف و بازاریان و عموم شهروندان، سامانه جامع رسیدگی به شکایات از سازمان‌های صنفی دبیرخانه هیات عالی نظارت به آدرس www.iranianasnaf.ir به صورت کشوری راه اندازی گردیده است.

وی تصریح کرد: این سامانه با دریافت کلیه شکایات مرتبط با تشکل‌های صنفی (اتحادیه ها، اتاق ها، کمیسیون‌های نظارت شهرستان ها) ضمن تسریع در رسیدگی به شکوائیه ها، امکان شفافیت، کنترل و انضباط اداری، صرفه جوئی در هزینه‌های شاکی و متشاکی و تحقق اهداف دولت الکترونیک، ارتقاء حقوق شهروندی و نهایتاً اخذ گزارش‌های تحلیلی و تحقیقی از طریق بررسی آرشیو شکایات را برای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت فراهم نموده است.

سرپرست سازمان صنعت و معدن تجارت جنوب کرمان اظهار کرد: کلیه شهروندان می‌توانند جهت رسیدگی بهتر، شکایات خود را در این سامانه ثبت و پیگیری نمایند.
انتهای پیام/ح

تخلفات صنفی جنوب کرمان به تعزیرات حکومتی ارسال شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار