صدور حکم شهردار بندر بوشهر هر چه زودتر انجام شود

رئیس شورای شهر بوشهر از دستگاه‌های ذیربط خواست برای صدور حکم شهردار بندر بوشهر هر چه زودتر تعیین تکلیف شود تا مردم از بلاتکلیفی بیرون بیایند.

صدور حکم شهردار بندر بوشهر هر چه زودتر انجام شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابوذر دهدار ظهر امروز در نشست شورای شهر بوشهر با اشاره به واگذاری پارک ملی لیان به شهرداری بوشهر اظهار داشت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده به‌زودی تفاهم نامه واگذاری پارک ۲۷۰ هکتاری لیان بوشهر با شهرداری منعقد می‌شود که این موقعیت بسیار خوبی برای ایجاد فضا‌های توریستی تفریحی در مرکز استان می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور شوریاران در جلسات شورا محدود نشده، ولی فراینده آن تغییر یافته است تصریح کرد: فعالیت شورا یاران در راستای تسریع کار شهروندان است که درخواست‌ها در کمیسیون‌ها کارشناسی و در صورت نیاز به صحن شورا ارجاع می‌شود.

دهدار با بیان اینکه شورایاران به ویژه در محلات خیلی فعال در سطح محلات مشغول فعالیت هستند خاطر نشان کرد: از حضور آن‌ها در شورا استقبال می‌کنیم و زمان خاصی برای آن‌ها قطعا تعیین می‌شود.

رئیس شورای شهر بوشهر با اشاره به اینکه صحن شورا محل تصمیمات کلان برای توسعه شهر است گفت: خیلی از موارد و مسائل و مشکلات خرد در کمیسیون‌های شورا قابل بررسی و حل شدن است.

تعیین تکلیف شهردار انتخاب شده بوشهر

وی با تاکید بر تعیین تکلیف شهردار انتخاب شده تصریح کرد: از دستگاه‌های ذیربط در خواست می‌شود برای صدور حکم شهردار بندر بوشهر هر چه زودتر تعیین تکلیف شود تا مردم از بلاتکلیفی بیرون بیایند.

کیوان هاشم زاده عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای بوشهر نیز با انتقاد از وضعیت بدهی‌های شهرداری گفت: بعد از آبان ماه سال گذشته با بدهی‌های بسیار بالای از شهرداری مواجه هستیم که بعد از حسابرسی که صورت می‌گیرد قطعا مشخص می‌شود که چقدر از درآمد‌های شهرداری خارج از شهرداری هزینه شده است.

تخلفات و انحرافات بودجه‌ای و مالی دامن‌گیر شهرداری بوشهر شده است

طاهره شمشیری با بیان اینکه شهرداری نباید جایگاهی باشد برای گرفتن پست و مقام‌های افراد در خارج از شهرداری، افزود: متاسفانه تخلفات و انحرافات بودجه‌ای و مالی امروز دامن‌گیر شهرداری شده است که این مهم ثمره مدیریت اشتباه مدیرانی بوده که در فکر منافع شخصی خود بوده اند.

شمشیری با بر شمردن چند تخلف رخ داده خاطر نشان کرد: متاسفانه سازمان تامین اجتماعی قصد مصادره و توقیف حساب‌های شهرداری به سبب مطالبات خود از شهرداری دارد که یکی از آن‌ها بیمه کارکنان شهرداری است چراکه از آبان ماه سال قبل تا فرودردین ماه امسال در حالی که بیمه کارکنان شهرداری از حقوق آن‌ها کم می‌شده، اما به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

عضو شورای شهر بوشهر با بیان اینکه اداره دارایی حساب اعضاء هیئت مدیره سازمان‌های شهرداری را به سبب بدهی‌های سازمان‌ها مسدود کرده است تصریح کرد: مشخص نیست پول‌ها در شهرداری چگونه هزینه شده که ما امروز با این بدهی مواجه هستیم.

وی تاکید کرد: با انجام حسابرسی بخشی از این موضوعات شفاف می‌شود که تحقق این مهم نیاز به تلاش بیشتر برای شناسایی و رفع مشکل مالی شهرداری است.

خزانه‌دار شورای شهر بوشهر تاکید کرد: افرادی که در راس مدیریت شهری قرار می‌گیرند نباید این پست را پایگاه رفتن به پست‌های بالاتر قرار دهند.

شمشیری در مورد پروژه چرخ و فلک شهربازی بوشهر نیز گفت: شهرداری پرونده این پروژه را از طریق مراجع قضایی و حقوقی پیگیری کند، زیرا چند میلیارد تومان سرمایه شهر به سبب قصور شریک شهرداری در حال از بین رفتن است و متضرر اصلی شهر و مردم هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.