افزایش بدهی‌های هنگفت آمریکا، چالشی جدی برای دولت ترامپ

بدهی‌های دولت آمریکا به حدی افزایش یافته که در حال تبدیل شدن به بزرگترین چالش برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، است.

افزایش بدهی‌های هنگفت آمریکا چالشی جدی برای دولت ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، بدهی‌های دولت آمریکا به حدی افزایش یافته که در حال تبدیل شدن به بزرگترین چالش برای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور است. به نظر می‌رسد بدهی‌های آمریکا زودتر از آنچه انتظار می‌رفت روی نرخ‌ بهره تاثیر خواهد گذشت.

در حالیکه محصولات بیشتری وارد بازار می‌شود، سرمایه گذاران باید تلاش کنند در فضایی رقابتی کالا‌های عرضه شده را خریداری کنند. این موضوع باعث بالا رفتن قیمت‌ها می‌شود. این در حالیست که مالیات دهندگان در سال جاری نیم میلیارد دلار برای وام‌ها هزینه کرده اند. با توجه به این شرایط باید پرسید دفعه بعد که رکود اقتصادی رخ دهد چه تاثیری بر بازار‌های مالی خواهد داشت.

«برنارد بامهول» اقتصاددان برجسته در مرکز The Economic Outlook Group در این باره می‌گوید: «ما این رشد اقتصادی قوی را تحسین می‌کنیم، اما پس از بحران مالی دهه‌ی پیش هیچ انتخابی جز قرض گرفتن مبالغ هنگفت نداریم. اما این فقط آغاز ماجراست و آمریکا به زودی با کسری‌های میلیارد دلاری مواجه می‌شود».

بدهی کلی آمریکا از ۲۱.۳ میلیارد دلار هم عبور کرده است، اما در حال حاضر اخبار رشد اقتصادی، جنگ تجاری ترامپ با شرکای تجاری اش و افزایش تعرفه‌ها توجه به این میزان بدهی را کم رنگ کرده است. این در حالیست که دولت ترامپ وعده داده بود مراقب افزایش بدهی‌های این کشور خواهد بود. مقامات بانک مرکزی آمریکا مسئله بدهی این کشور را به طور خصوصی به بحث گذاشته اند و گفته می‌شود «جروم اچ. پاول» رئیس فدرال رزرو در چند موقعیت مختلف گفته است مسیر مالی این کشور ناپایدار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار