لزوم واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی

جلسه شورای برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با تاکید بر لزوم واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی، گفت: پروژه‌هایی باید معرفی شود که برای بخش خصوصی جذابیت داشته باشد.

وی گفت : لیست پروژه‌هایی که سازمان برنامه و بودجه استان تهیه کرده عملا جذابیت و توجیهی برای بخش خصوصی ندارد و پروژه توجیه‌پذیر در این لیست آورده نشده است.

بازوند افزود : با هر واگذاری مقداری از قدرت دستگاه اجرایی کم می‌شود و همین مسئله باعث می شود دستگاه‌ها تمایلی برای واگذاری نداشته باشند.

وی افزود : این مشکل در سطح وزراتخانه‌ها هم وجود دارد و باعث می شود روند واگذاری پروژه‌ها با کندی مواجه شود.

بازوند گفت : با واگذاری پروژه‌ها از بار دولت کاسته شده و هزینه‌های آن نیز کاهش می‌یابد و لازم است دستگاه‌ها برای کمک به اقتصاد دولت‌ پروژه‌ها را واگذار کنند.

وی گفت: پروژه‌هایی باید پیشنهاد بدهیم که برای بخش خصوصی جذابیت داشته باشد که از جمله آن راه آهن اسلام آبادغرب-خسروی است .

استاندار گفت : به نظر می‌رسد ساخت سد بیستون حدود 210 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشته باشد که توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد.

وی افزود : ساخت قطار شهری 700 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که با توجه به افزایش قیمت ها به نظر می‌رسد این‌ مبلغ به 850 میلیارد تومان برسد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

واگذاری پروژه های دولتی یه بخش خصوصی مقداری از قدرت دستگاه اجرایی را کم می‌کند

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.