تولید 750 هزار تن سیب‌ زمینی در استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سالانه حدود 750 هزارتن سیب زمینی در استان اردبیل تولید می‌شود .

خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: سالانه حدود 750 هزارتن سیب زمینی در استان اردبیل تولید می‌شود که حدود 500 هزار تن مازاد نیاز استان بوده و لزوم صادرات این تعداد سیب زمینی به اتاق بازرگانی و فعالان صادراتی استان اردبیل اعلام شده است.

وی اظهار داشت: در رابطه با صادرات محصولات کشاورزی استان اردبیل به بازارهای خارجی، 2 میز صادرات برای کالاهای اساسی به ویژه سیب‌ زمینی در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ایجاد کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برای صادرات سیب زمینی استان اردبیل به کشور جمهوری آذربایجان درخواست یارانه صادراتی داشتیم که به دلیل نوسانات بازار ارز تخصیص این یارانه بسیار سخت به نظر می‌رسد که به این دلیل، در خواست سرمایه در گردش یارانه‌ای برای صادرات محصول سیب زمینی کردیم.

نیکشاد تصریح کرد: نیازمندی‌ها در رابطه با صادرات محصول سیب زمینی استان اردبیل به وزارت خانه اعلام شده که امیدواریم با پیگیری مسئولان استان و نظر مساعد وزارت خانه این مشکلات برطرف شود.

وی در رابطه با پرداخت حق و حقوق چغندر کاران استان اردبیل نیز بیان کرد: بدهی دولت به چغندرکاران استان اردبیل در چند مرحله پرداخت شده و در حال حاضر تنها 700 میلیون تومان از این مبلغ باقی مانده که در روزهای آینده پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ع

صادرات سیب زمینی به کشور جمهوری آذربایجان

 

برچسب ها: صادرات ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار