وزیر صنعت در کرمان:

شرایط عرضه و تقاضا را به بهمنی برای اقتصاد تبدیل نکنیم/ تعدیل نرخ ارز در روزهای آتی

وزیرصنعت معدن و تجارت در ستاد تنطیم بازار کرمان گفت: شرایط عرضه و تقاضا در بازار را به بهمنی برای اقتصاد تبدیل نکنیم.

شرایط عرضه وتقاضا  را به بهمنی برای اقتصاد تبدیل نکنیمبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  محمد شریعتمداری وزیر صنعت معدن و تجارت عصر امروز در ستاد تنطیم بازار کرمان گفت: وزیرصنعت ومعدن وتجارت بیان کرد:از چندی قبل با اخلال گری درحوزه اقتصادی ایران که یک کشورازچندماه پیش تلاش کرده عدم قطعیت وفشاربراقتصاد ما را تحمیل کند.

وی با بیان اینکه نباید از دشمن انتظار بیش از این داشت تصریح کرد:سوال این است که در این شرایط سخت آیا مانیز باید این گلوله برف را تبدیل به بهمن کنیم یا اینکه با درک شرایط تحمیل با کمک نمایندگان مجلس، تشکل‌های واتاق‌های اصناف و بازرگانی ودیگراقشار مردم تاثیرمنفی این فشاررابه حداقل برسانیم.

شریعتمداری با بیان اینکه در این شرایط بعضا مردم عادی به اشتباه تصور می‌کنند با خرید دلار دارایی خود را حفظ می‌کنندافزود: تبدیل به طلا نیز با این استدلال کاربیهوده‌ای است نهایت این است که شما چند صباحی این دارایی را پیش خود حفظ می‌کنید ودرآینده خیلی از نیازهایتان را باقیمت گرانترازانتظار خریداری می‌کنیم.

وزیرصنعت،معدن وتجارت اظهارداشت: ظرف مدت کوتاهی ما به شرایط ثابت در حل مشکلات تولیدی کشور برمی گردیم، کالاهای اساسی باید مورد کنترل جدی دولت باشد اما نظارتها کماکان باید غیردولتی و جدی باشد.

وی افزود: یک دسته کالا تاثیری در زندگی عادی مردم ندارد، باید به تدریج دربازار ثانویه بروند که صادرکننده و وارد کننده نیز در این بازار فعالیت کنند.

شریعتمداری تصریح کرد: هرکس ارز از کشور خارج می کند باید ارز حاصل از صادرات را به کشور برگرداند.

وی اظهارداشت:  قیمت سویا وذرت  از نمونه هایی است  تخلف که قابل رسیدگی است.

شریعتمداری همچنین با اشاره به اینکه نمی خواهیم بازار را تعزیراتی کنیم از تعدیل نرخ ارز در روزهای آینده خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه در آن شرایط با تقاضای فوق العاده وحتی ثبت نام ۳۷۰هزارتا درثانیه مواجه شدیم گفت: این شرایط باسیاست دولت آرام شد و انتظار داریم در روزهای آینده بازار ارز به آرامش قابل قبولی برسد.

وزیرصنعت و معدن با اشاره اینکه در شرایط فعلی تحریم باید جلوی تخلف ها را بگیریم گفت: اینکه به همدیگر رحم نمی کنیم جای نگرانی دارد.

شریعتمداری همچنین از تخصیص منابع برای تقویت سیستم نظارت در اتاق های اصناف کشور خبرداد و گفت: مجموعه بازرسی و ظارت باید فعال تر از گذشته وارد شوند و ساحت واحدهای صنفی را از هرگونه شایعه وحرف های نادرست پاک کنند.

وی تاکید کرد: واحدهای تولید آلومینیم تا اطلاع ثانوی از صادرات محصول خودداری کنند و شمش مورد نیاز تولیدکنندگان داخلی را تامین کنند تا اجازه صدور محصول داده شود.

وی گفت: فروشگاه های زنجیره ای در استان ها باید با نظر روسای سازمان های صنعت ومعدن مجوز بگیرند.

وزیرصنعت، معدن وتجارت گفت: امروز در بازدید‌هایی که از کارخانجات در کرمان داشتیم دو واحد صنعتی افتتاح شد که با ایجاد شغل امید را در کشور زنده خواهند کرد.
وی درخصوص کارخانه سنگ آهن سیریزافزود: در راستای این کارخانه پیش بینی می‌شود ۲۴۰ شغل به شکل مستقیم وبین ۵۰۰ تا ۱ هزار شغل به شکل غیرمستقیم ایجاد شود که این کارخانه درمرز استان‌های یزد وکرمان ومنطقه محروم است.


انتهای پیام/س

سفر وزیر صنعت و معدن به استان کرمان

 

 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
چی؟؟؟؟؟!!!!!خودتون فهمیدید چی گفتید!!!ا
آخرین اخبار