زنده گیری یک قلاده گربه پالاس در خواف

نیرو‌های محیط زیست شهرستان خواف در منطقه شکار ممنوع سده متوجه حضور یک قلاده گربه پالاس شدند و به منظور نمونه گیری و بیومتری، اقدام به زنده گیری گربه مذکور نمودند.

زنده گیری یک قلاده گربه پالاس در خوافبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سعید توانا رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف گفت: گونه با ارزش گربه پالاس که برای دومین بار در حوزه شهرستان خواف در منطقه شکار ممنوع سده مشاهده و زنده گیری شده است از خانواده گربه سانان و از گونه‌های کمیاب و نادر کشور می‌باشد.

وی افزود: مشاهده دوباره این گونه ارزشمند جانوری در منطقه نشانگر آن است که منطقه زیستگاه مناسب برای حیات این گونه با ارزش به شمار می‌آید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خواف با اشاره به اینکه این گربه ارزشمند بدون کوچکترین آسیبی زنده گیری شد گفت: این گونه به منظور بیومتری و سایر مراحل تحقیقاتی و نمونه برداری ژنتیکی آن برای ذخیره در بانک ژن مورد بررسی قرار گرفت که به لحاظ جنسیت ماده و 2500 گرم وزن داشت .

توانا تصریح کرد: گربه پالاس از نایاب‌ترین گربه‌های وحشی ایران و جهان به شمار می‌آید این گونه از حیوانات شب فعال وبسیار هوشیار و مشاهده آن بسیار دشوار می‌باشد و این گربه بزرگتر از گربه خانگی است و اصلی‌ترین مشخصه گربه پالاس نقطه‌های سیاه رنگ روی پیشانی و گوش‌های گرد کوچکی که هر کدام با فاصله در گوشه‌ای از سر قرار گرفته است.

انتهای پیام//ح. ص.


مشاهده یک قلاده گربه پالاس در منطقه سده خواف

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.