سیاسیون آمریکایی نباید از گوشی‌های هوآوی و ZTE استفاده کنند

کمیته ملی دموکراتیک آمریکا به سیاسیون این کشور هشدار داد که نباید از گوشی‌های ساخته شده توسط هوآوی و ZTE استفاده کنند.

سیاسیون آمریکایی نباید از گوشی‌های هوآوی و ZTE استفاده کنندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سال 2012، کنگره ملی آمریکا گزارشی تهیه و طی آن دو شرکت هوآوی و ZTE را به عنوان تهدیدهایی برای امنیت ملی معرفی کردند. در آن زمان، صحبت‌ها از این بود که این دو شرکت گوشی هایشان با هدف جاسوسی از مصرف‌کنندگان و شرکت‌های آمریکایی ساخته شده‌اند. این صحبت‌ها در روزهای اخیر هم شنیده می‌شود و تا جایی ادامه پیدا کردند که دو شرکت Verizon و AT&T به دلیل ورود دولت آمریکا به فعالیت آنان، مجبور شدند از پشتیبانی Mate 10 Pro هوآوی دست بکشند.

در ادامه زمانی هم که دولت ترامپ قصد داشت ممنوعیت صادرات ZTE را توسط وزارت بازرگانی آمریکا بردارد، بسیاری از سناتورهای آمریکایی مخالفت کردند و در نتیجه شرکت ZTE از طرف کمپانی‌های آمریکا مورد تحریم قرار گرفت و از فروش نرم‌افزار، سخت‌افزار و محتوای دیگر منع شد؛ چرا که قادر به پرداخت جریمه مشخص شده از سوی دولت آمریکا به خاطر اتهام جاسوسی نبود. از آن پس هم، ZTE مجبور شد به دلیل تحریم‌های اعمال شده روی این شرکت، کالاهای خود را به ایران و کره شمالی بفروشد.

گوشی‌های هوشمند هوآوی و ZTE سال‌های زیادی است که در آمریکا و مقرهای نظامی این کشور به فروش نمی‌رسند و کمیته ملی دموکراتیک آمریکا هم در رابطه با این گوشی‌ها به نامزدهای انتخاباتی، اعضای حزب‌های مختلف امریکا و کسانی که در کمپین‌های سیاسی کار می‌کنند هشدار داده است تا این افراد گوشی‌های شرکت‌های یاد شده را خریداری نکنند. باب لورد، افسر ارشد امنیت کمیته ملی دموکراتیک آمریکا روز گذشته، یادداشتی برای اعضای این کمیته نوشت که به خریداری نکردن گوشی‌های هوآوی و ZTE چه برای مصرف شخصی و چه برای کار به اعضای این کمیته هشدار داد.

در ماه فوریه هم، بسیاری از سران ارشد امنیتی آمریکا نسبت به استفاده از گوشی‌های هوشمند این شرکت‌ها هشدار دادند و کریستوفر ری، رئیس اف‌بی‌آی به کمیته اطلاعات سنا اعلام کرد که این شرکت‌ها در راستای سیاست‌های دولت چین در حال فعالیت هستند و نباید این گوشی‌ها خریداری شوند. در حال حاضر، هر دو شرکت ZTE و هوآوی اتهامات وارد شده به خود را رد می‌کنند.

بر اساس گزارش CNN، این هشدارها بعد از این به وجود آمد که سازمانی مربوط به دموکرات‌های آمریکا برای خرید گوشی‌های ZTE برای کارمندان خود برنامه داشت.

گفتنی است، در حال حاضر ZTE در زمینه فروش دستگاه‌های هوشمند چهارمین شرکت جهان است و هوآوی هم با رشد میزان فروش خود در سه ماهه دوم سال 2018 موفق شد اپل را پشت سر بگذارد.

انتهای پیام/

ممنوعیت فروش هوآوی و ZTE در آمریکا

برچسب ها: هوآوی ، اخبار فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار