سرپرست اداره کل راهداری استان همدان خبر داد؛

شانه سازی بیش از 172 کیلومتر از راه های آسفالته استان همدان

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از شانه سازی 172.7 کیلومتر از راه های آسفالته استان خبر داد.

شانه سازی بیش از 172 کیلومتر از راه های آسفالته استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مصطفی پناهنده، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با اشاره به اینکه این عملیات در چهار ماهه نخست سال جاری در محورهای شریانی، فرعی و اصلی و راههای روستایی استان انجام شده است، اظهار داشت: این اقدام به منظور حفظ و افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

وی افزود: اصلاح شانه‌سازی در جاده‎ها نقش موثری در ارتقاء سطح ایمنی محورهای مواصلاتی و همچنين كاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن به وي‍ژه كاهش تصادفات واژگونی دارد.

پناهنده از تسطیح و رگلاژ 22 هزارو 689 کیلومتر از شانه راه‌های آسفالته این استان به منظور افزایش ایمنی و نگهداری راه‌ها خبر داد و افزود: 257 کیلومتر رگلاژ راه هاي شني نیز در محورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

وی یادآور شد: با توجه به گشت‌های انجام شده از سوی پرسنل این اداره‌کل و شناسایی مسیرها و اجرای عملیات ایمن‌سازی راههای حوزه استحفاظی استان همدان، 16 مورد اصلاح پيچ هاي خطرناك، 22 مورد اصلاح تقاطع ها و 43 مورد احداث دوربرگردان و پاركينگ نیز انجام عملیات شده است.

سرپرست اداره کل راهداری استان همدان با بیان اینکه در این مدت همچنین لکه گیری راه های آسفالته تا 5 سانتی متر به میزان 97 هزارو 869 متر مربع انجام شده است، ابراز داشت: در همین راستا با توجه به گرمای هوا عملیات راهداری به شکل روزانه در استان انجام می شود و گشت های راهداری همواره در طول محورها مراقب حریم راه ها هستند.

پناهنده ادامه داد: همچنین در راستای افزایش ایمنی، پاك كردن و تنظيم قنوها با گريدر به میزان 2 هزارو 426 کیلومتر و موج تراشي سطوح آسفالته به میزان 28 هزار و 214 متر مربع انجام شده است.

وی به انجام 125 هزارو 790 نفرساعت گشت راهداری در محورهای مواصلاتی استان اشاره و خاطرنشان کرد: گشت های مستمر راهداری با هدف شناسایی نواقص و عوامل آسیب رسان به ایمنی راه و نیز سرعت بخشی به رفع نواقص از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در ادامه تنقيه و لايروبي پلها، تعمير و مرمت و نگهداري پلهای کوچک، تعميرات اساسی پلهای بزرگ، احداث و تعريض پلها، زه كشي و دريواسيون پلها، پاكسازي شانه و حريم راه از نخاله و زباله و پاكسازي سطح راه از لاشه حيوانات را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت برشمرد.

این مسئول در پایان با ابراز امیدواری از اینکه با ارتقاء سطح کیفیت راه ها، آمار تصادفات کاهش می یابد، تصریح کرد: این اقدامات به منظور حفظ و افزایش ایمنی در محورهای مواصلاتی استان همدان انجام شده است.

انتهای پیام/ د 

راه های آسفالته استان همدان شانه سازی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.